Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Baby in lege huis van overleden oma

Joeke19
8 jaar geleden

Mijn oma is 5 maanden geleden overleden, haar woning is een week later ontruimd en er bestaat een grote kans dat er al iemand anders woont. Toch droomde ik vannacht dat we daar waren, het huis stond wel helemaal leeg er stond alleen een wiegje in de hoek. En daarin bleek een baby te liggen. Van wie deze baby was, geen idee. Maar mijn moeder zorgde voor deze baby, samen met haar zussen, omdat oma dat zo graag wilde. Ik vond dat bizar, want de baby was ook met grote regelmaat alleen in dat lege huis en dan moest het weer wachten tot er weer iemand kwam voor een flesje of een schone luier. De nachten was de baby sowieso altijd alleen. Het meest gekke vond ik nog dat ik de enige leek te zijn die dit niet vond kunnen. Iedereen deed dit gewoon, "omdat oma dit zo wilde". Ik vond dit best een rare droom! Iemand enig idee wat het kan betekenen?

8 jaar geleden
Beheerder

Weet niet hoe het is verlopen, maar werd je oma als een baby verzorgd?
Verder kan het iets te maken hebben met het weeskind dat de ziel uitbeeldt. (kind-archetype)
Het verwaarloosde kind wijst waarschijnlijk naar iets in jezelf.
Het is ook een verdriet dat wordt gevoed. Een eenzaam gevoel in jezelf. (Rouw/verlating)
Puntje is, Waarom verzorg jij dat kind niet als het je zo aanspreekt?

Joeke19
8 jaar geleden

Ik weet niet hoe het afloopt, ik was in felle discussie met m'n moeder (gebeurt nooit in real life!) toen ik badend in het zweet wakker werd. Mijn oma werd de laatste maanden van haar leven wel gedragen door alle familieleden, wat er denk ik ook voor zorgde dar ze veel langer in leven heeft kunnen blijven! Ze wilde ook helemaal niet dood, dat heeft het voor iedereen ook heel moeilijk gemaakt in die periode

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024