Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Water, tempel

Ce
8 jaar geleden

Hallo allemaal,

Ik droomde vannacht het volgende:

Ik fietste door mijn oude woonplaats waar ik het grootste deel van mn kinderjaren heb doorgebracht.
Ik fietste over een schelpenpad met veel groen om mij heen, Er waren ook grote open wateren. Het was rustig en mooi weer.
Ik fietste naar mijn huidige woonplaats. Ik zag daar halverwege op het pad een omgevallen boom tussen de groene mooie bomen. Hij versperde mijn pad. Later kwam ik bij een strandje met zand en water. Het was druk op het strandje. Ik wilde een duik nemen, het water was helder en rustig. Ik ging erin. Aan mijn linker zijde zag ik een enorme tempel. Het leek op een piramide. Er zat een kleine opening in voor. Er stroomde heel mooi turcoise water uit. Toen ik in de tempel was leek het meer op een kerk. Overal mooe versieringen met heiligen afgebeeld in glas in lood ramen. Ik zat echter ineens met mijn neef in een kamertje waar je niet mocht komen. In het kamertje hingen ook allemaal katholieke heiligen. Er waren ook 2 richtingaanwijzers die je zelf kon draaien. Mooie droom opzich

Dit was de droom alweer.

8 jaar geleden
Beheerder

De boom is misschien een stamboom, steun of familielid? (oma?)
Verder veel water maar wel rustig. Het onbewuste is tot bedaren gekomen.
Het zielewater is helder.
De tempel/ piramide, wijst naar iets spiritueels/religieus.
Heiligen kun je zien als gidsen of beschermheiligen, het zijn natuurlijk ook archetypische figuren vaak "geleend" van de "heidenen".
Mogelijk is het turquoise water het water uit de innerlijke bron.
Vooral de anima is verbonden met watersymboliek en de hele droom is er letterlijk in gebaad.
Denk ook aan "water uit de rots slaan".
Met je neefje lijk je in het heilige der heiligen te zijn gekomen.
Wat die daar dan doet is niet duidelijk, is het een (schijn-)heilig boontje?

Een piramidevorm verwijst naar de vrouwelijke schoot (V vorm) en naar de hoek- of topsteen. (alziend oog)

De richtingaanwijzers geven wel een pad aan, maar jij kiest dat blijkbaar zelf en je neemt geen platgetreden paden.

Zeker een heel mooie droom.

Ce
8 jaar geleden

Dankje..
erg mooie uitleg, ik kan me in alles vinden!
Vond het een mooie inspirerende droom.
Vooral de tempel met uit de opening blauw turcoise water wat eruit stroomde.
Het deed me wat op een of andere manier...

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024