Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Oppassen bij water met kerk

Ce
8 jaar geleden

Hey allemaal,

Vannacht droomde ik eerst dat ik met een vriend over een weg liep door een mooi groen bos.
Het bos had aan de zijkanten sloten waar bomen in groeide. (Een moerasachtig iets). Het was wel vredig.
Er werd mij in de droom verelt dat deze plek bedreigd werd en alles heel zeldzaam ging worden (de bomen zouden weggaan).
Later week ik van het pad af en ging door de begroeing naar een ander pad. (Ik volg de meute niet meer, van het padje af, misschien in de goede zin?). Ik liep daar wel met nog een jongen. We gingen naar de rand van een meer. Ik zag aan de overkant van het meer een kerktorentje. Toen we daar wat liepen aan de waterkant kwamen we een vader en moeder tegen met een kind. Ze vroegen of wij op het kind wilden passen. Ze bleven wel in de buurt maar gingen hun Eigen ding doen en wij speelden en pasten samen op met het kindje (jongetje).
Toen viel me op dat het water enorm helder was aan de kust. Je zag mooie diepblauwe edelstenen? op de bodem liggen. Ik maakte een paar foto's met mijn mobiel. Toen kwamen de ouders weer en namen we vriendelijk afscheid.

Ik heb bijna nooit zo'n vredige droom.
Eindelijk eens een positievere droom.
(Al is er wel dreiging in het begin).

Groetjes Ce

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.

8 jaar geleden
Beheerder

Het moeras is een dreigende depressie, geen vaste grond onder de voeten.
Maar het verandert gelukkig.
Het kind is vaak de ziel, ook innerlijk kind, met pleegouders of peetouders (geestelijk)
Op de bodem liggen schatten.
Het water is helder geworden.
Een moeras heeft vaak modderwater.
Hier zie je de bodem.

Doet wat denken aan het bergmeer van Boeddha.
In het begin was het water troebel en de onrust van de geest veroorzaakte rimpels.
Maar als de rust is weergekeerd en de wind gaat liggen bezinkt alles.
Het water werd helder en dan kon je de bodem zien en tegelijk de reflectie van de blauwe hemel (geest).
De spiegel van zelfreflectie is tegelijk het bewustzijn.

Het kerktorentje is een bekend beeld van het Zelf/ziel/geloof.
Oriƫntatiepunt. Vastheid.

Mooie droom!

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.