Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Muizen in slaapkamer

Anonieme bezoeker
8 jaar geleden

Soms heb ik halve vals ontwaken-dromen: dat ik droom dat ik in mijn eigen bed lig in mijn eigen kamer, maar dat er wat dingen anders zijn. Ook in deze droom.

Ik word wakker van een geluid en ga rechtop zitten. Dan valt mij oog op een gat, net onder de vensterbank en naast de verwarming. Ik zie er een grijze muis lopen. "Ah, dus daarom is het hier zo koud!" bedenk ik bij mijzelf. "Wat raar dat dit mij niet eerder is opgevallen..." Het is wel een flink gat, ongeveer twee handen breed.
Ik sta op en loop naar het gat toe. De grijze muis is verdwenen, maar er zit wel een witte muis. Ik ga op mijn hurken zitten en bekijk de muis. De muis blijft zitten en kijkt mij aan. Ik probeer de muis op te pakken.

8 jaar geleden
Beheerder

Een muis is een onopvallend nieuwsgierig en heel slim diertje.
In dromen is er altijd wel een gat of kier, open deur enz. te vinden.
Mooi is dat het kleurloze grijze muisje nu wit geworden is.
Je neemt het op en daarmee zal het ook gaan veranderen.
De ontbrekende warmte komt niet door het gat, maar door de koude waarin je zelf leeft.
De muur is een afscheiding een afweer.
Maar het muisje heeft er een gaatje uit geknabbeld.

Anonieme bezoeker
8 jaar geleden

Ah, dus de afweer is zich langzaam aan het afbreken. Wellicht omdat ik dingen aan het proberen ben die mij gelukkig maken? Ik vraag mij dan af of het niet warmer zou moeten worden in plaats van koud.

8 jaar geleden
Beheerder

De warmte zal van jouzelf moeten komen.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024