Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Hond overlijdt

Flyingdutchman
8 jaar geleden

Hallo allemaal!
Ik ben hier nieuw, maar ik heb wel al een aantal dromen van mezelf opgezocht hier die overeen kwamen. Echter kwam ik de droom van afgepen nacht nog niet tegen.
De hond van een vriendin van mij kwam te overlijden en die van mij later ook, terwijl ik nog nooit een hond gehad heb. Ze zaten allebei bij de dierenarts en we werden gebeld of we zelf onze hond wilden begraven of laten cremeren door hun. Zij wilde wel haar hond zelf begraven, maar mij interesseerde het eigenlijk weinig en koos ervoor om de hond daar te laten zonder enig afscheid te nemen.
Wie zou hier de betekenis van kunnen geven?

8 jaar geleden
Beheerder

Dat die vrouw van haar hond hield en jij er niets om geeft.
De hond is vaak een beeld van trouw.

8 jaar geleden

Ten eerste, hartelijk welkom hier! De hond symboliseert trouw. Het zijn maatjes en beschermers. Je hebt nooit een hond gehad, maar toch droom je over dat je een hond hebt. Dit betekent dat het symbool dichter bij je ligt dan je denkt.

De dierenarts constateert dat beide honden ziek zijn. Het is het afsterven van deze trouw en bescherming. De vriendin accepteert het wel, maar jij niet.

Een hond als huisdier heeft een sociaal aspect. Deze droom kan te maken hebben met een breuk met iemand. Die andere maakt het wel uit, terwijl jij het je niet aantrekt.

Flyingdutchman
8 jaar geleden

Bedankt voor het uitleggen!

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024