Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

2 grote, gele, mexicaanse insecten

Gerard
8 jaar geleden

Dag allemaal,

zojuist heb ik een zeer heldere droom gehad die afweek van alle andere dromen die ik normaal gesproken heb. Aangezien dat ik het gevoel heb dat ik er iets mee moet zou ik er graag wat advies in willen zien over de mogelijke betekenis.

De droom:

Ik droom dat ik met mijn vriendin een mogelijkheid heb gevonden om een huis te bouwen. dit zou een bungalow zijn, waarom weet ik niet.
hiervoor hebben we een plek gevonden en rijden hier dus naartoe. het is vlakbij een drukke weg, waar veel aan een wijk wordt gebouwd. hoe dan ook weten we ons zo te manouvreren binnen de wegen dat we langs een kanaal af rijden en terwijl we steeds dichter bij komen houden we de kilometerstand bij.
wanneer we aankomen zien we een oud mexicaans restaurant. daar achter, waar een groot, leeg veld ligt, mogen we de bungalow bouwen.
we gaan eerst kijken of het wel wat is en ontdekken twee insecten ter grootte van een kat. Eentje beginr mijn vriendin te irriteren, de andere uit zich op mij. ze worden steeds groter en ik loop daarom met het insect vast op mijn lichaam naar het mexicaanse restaurant, waar ik niet vraag hoe ik het ding van me af moet krijgen, maar wat de mogelijkheden zijn voor het bouwen van de bungalow en wie er besluit hierover.
langzamerhand worden de insecten wel 2 meter breed (lijkt op een spin, maar is het niet) en zijn ze knalgeel.
naderhand worden de insecten weer klein en gaan ze rustig weer op hun plekje zitten. een klein mexicaans jongentje begint te lachen en verteld ons dat je de insecten niet moet aanraken want dan worden ze zo groot.

toen werd ik wakker

8 jaar geleden
Beheerder

Tja, de insecten lijken stekeligheden die zich uitvergroten.
Het is nogal vreemd dat je niet bang bent van die enorme beesten.
Iedereen zou gillend gek worden. Maar jij gaat voort met de plannen voor het huis of er niets aan de hand is.
De weg lijkt mij ook een storend geheel waar je geen aandacht aan besteed.
Waarom zou je in een gebied gaan wonen met zulke monsterlijke insecten? (ergernissen?)

Geel lijkt mij hier een waarschuwingskleur.

Misschien staan de spinachtigen voor angsten?
Maar spinachtigen spinnen plannen (die te groot kunnen zijn).

8 jaar geleden

Het hoeft niet speciaal te betekenen dat je samen gaat wonen. De vriendin kan je vrouwelijke kant symboliseren. Dit zijn eigenschappen van zorgzaamheid, empathie, intuïtie, schoonheid enz. Het kan te maken hebben met je beroep. Als je aan het bouwen bent, dan bouw je aan je eigen zelf. Je bouwt aan de toekomst.

De drukke weg geeft je geen rust. De wegen lijken wel op een doolhof. Een Vinex wijk is een uit de grond gestampte buitenwijk, zonder enige geschiedenis en straalt geen warme uit. Het lijkt wel op een snelle en voordelige keus. Samen met anderen zit je in hetzelfde schuitje. Het kan duiden op een alternatieve verandering in je werk. Waarom haal je de kilometerstand bij? Het kanaal dreigt in de nacht op een gevaar.

Later krijg je toch de kans om een huis te bouwen op een betere plek. Het heeft je wel veel energie gekost. De tweede optie blijkt ook niet zo succesvol te zijn. De beestjes irriteren. Een partij lacht je uit, want hij/zij/het heeft de overwinning gehaald. Je delft het onderspit.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024