Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

ontmoeting

accidere
8 jaar geleden

Tegen een zwarte achtergrond verschenen op enige afstand van elkaar 2 bollen. Het waren zwarte bollen met een stralende gouden rand eromheen.
De zwarte kern van de bollen was zwarter dan de ruimte waarin zij verschenen.
Uit iedere bol kwam een roze-rode lichtstraal.
Die lichtstralen kwamen naar elkaar toe.
Ze raakten elkaar niet maar bleven op enige afstand van elkaar stilstaan.
De bollen bleven op hun plaats.
Het vreemde was dat de ene bol buiten mij leek te zijn en de andere bol binnen mij.
Een soort toenadering van datgene wat buiten mij is en datgene wat binnen mij is.
Ik ben er niet zeker van wat dit kan betekenen.
Alvast bedankt voor de uitleg.

8 jaar geleden

Was dit een droom? Een bal staat voor eenheid en heelheid. Zwarte bollen staan voor het onbewuste. Vroeger hadden waarzeggers zwarte bollen om te kijken in het onbewuste. Deze waren niet makkelijk te krijgen en daarom ging men over naar glazen bollen.

Rood staat o.a. voor vuur, passie, hartstocht en expressie. Roze voor zachte tedere liefde en blijdschap. Is het dat wat je nodig hebt?

8 jaar geleden
Beheerder

De zwarte bollen lijken hier een soort zonsverduistering.
Maar de zon gloeit vanbinnen, zoals sommige planeten als de aarde dat ook doen.
Misschien breekt er toch iets door dat zwarte gat heen?
Kan een depressie inhouden.
Maar inderdaad hebben de bollen ook een link met het duistere onbewuste.
In antieke tijden werden zwarte stenen gepolijst en als spiegels gebruikt.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024