Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Bliksem, Wijze vrouw

Ce
8 jaar geleden

Hallo allemaal,

Vannacht droomde ik dit:

Ik zat samen met mijn hele gezin in mijn slaapkamer.
We zagen daar onweer aankomen in de verte.
De lucht werd volledig verlicht met een paarse gloed die duidelijk naar voren kwam tijden een flits.
Ik zag bliksems recht naar beneden gaan.
Toen zag ik het plotseling een paar huizen voor ons inslaan op de schoorsteen.
Ik deed mijn oren dicht maar tot mijn verbasing was er geen donder!
Wel viel de elektriciteit plotseling overal uit! Het werd helemaal donker met af en toe een paarse/roze hemel.
Purple skies/rain ;). Toen schrok ik maar zat ik veilig in mijn kamer met de familie.
Het voelde als het einde. Maar toen plotseling gingen alle lichten weer aan en werd het ook weer ochtend en licht buiten.
Het was nog wel erg grijs weer maar ik zag de wolken weg trekken. Het voelde als een opluchting!
Daarna was ik op mijn school die helemaal verbouwd was. Ik liep met een lerares mee die mij vertelde over belangrijke levenslessen.
(Ik kende haar niet). Ze was een wijze vrouw. Ze had rood haar kort (boblijn) en een bril.
Helaas weet ik niet meer wat ze precies zei.

Deze droom liet indruk achter en ik vond het bijzonder.

Het was een aparte droom.

Ce
8 jaar geleden

Ze heette Veronica.
Heb het opgezocht:
Veronica is een Latijnse meisjesnaam. Het betekent `overwinnend`/of grieks: brengster van zegen

Misschien overwin ik mijn angsten?
De elektriciteit gaat weer aan.
Het wordt weer licht aan de horizon!?
Weer geen donder te horen ookal dacht ik dat het heftig werd.
Ik zie verbanden met eerdere dromen.

8 jaar geleden
Beheerder

Bliksem en ontlading.
Dat betekent energieverlies en dan gaan de lampjes uit.
Maar het is minder erg dan gevreesd.
Misschien valt de woede mee?
Dat er spanningen bestaan wisten we al.

Bij Veronica denk ik ook aan de beroemde zweetdoek.

Ce
8 jaar geleden

Zweetdoek?

8 jaar geleden
Beheerder

http://www.luckens.nl/achtergr_info/veronica.html

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024