Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

sci-fi city

-j
7 jaar geleden

ik was in een soort van sci-fi city, een beetje futuristic. de sfeerkleur was vooral blauw en zwart, veel blauwe lichten, zeer mooi.
ik was op een brug dat een soort viaduct naar een mooi zwart kasteel leidde, het was een soort van autoweg. ik was aan het wegrennen sanmen met een persoon die in die droom een vriendin was, ik was aan het wegrennen voor 2 mannen op soort van motoren, ze waren hooggeplaatsten slechterikken, ofwel, ze hadden autoriteit, maar waren slecht. het was een soort van dystophie. ik was dus aan het wegrennen, en toen hadden ze met te pakken en toen werd ik overigens wakker dus jaa. overigens had ik in deze droom een soort van in mijn hand een lichtblauw kristal die een soort van in mijn hand zat, dat kristal was een magisch kristal ofzo, dat was alles wat ik erover wist in mijn droom.

een paar maanden later droomde ik dat ik een een bus zat( het is wel een beetje een vage droom) ik zit in die bus en ik heb een grote ronde kristallen magische zwart/paars gekleurde bal in mijn hand. er zitten 2 of 3 lichtjes in. ik zeg tegen mensen in die bus die vroegen wat ik met die bal aan het doen was dat ik met die bal met de wereld communiceerde van mijn vorige droom^

7 jaar geleden
Beheerder

Het Harry Potter gehalte is vrij hoog.
Dat zwarte kasteel is geen goed teken.
Die stad met zijn techniek en blauwe lichten lijkt wel spiritueel, maar er huist centraal toch een duistere macht die wel met die twee mannen op de motor te maken zal hebben. (Denk aan 10.000 mijlen onder zee)
Het magische kristal beschermt je evenmin.
Het is een wat zweverige droom die te ver van de realiteit af staat.
Je communiceert zoals je meent via het kristal.
Maar ben je niet een beetje ver van huis geraakt?

De mannen zijn wellicht nog primitieve beelden van het mannelijke als rationeel niet gevoelsmatig concept.
Vergelijkbaar met de antieke barbaren op een paard. (misschien jagen ze op schone maagden?)

Kristallen zijn wel Zelfsymbolen. Ook wel zielesymbolen.
Sommigen menen dat ze ermee met hogere sferen kunnen communiceren, of dat ze bijzondere krachten bezitten.

De bus lijkt mij dan weer een doodgewoon vervoermiddel. Daarmee reis je als het ware tussen je wakkere bestaan en dromenland.
Een kristallen bol kan wel iets te maken hebben met het derde oog. Soort kijkglas dus.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 7 jaar geleden door Sheherazade.