Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Verloren stad met een zombie

Silke van Bladel
7 jaar geleden

Hey!

Ik droomde een paar dagen geleden dat ik aan het rondlopen was in een stad die opgeblazen was. Het leek alsof er oorlog was geweest want bijna iedereen was verdwenen. Er lagen overal grote brokstukken steen en metaal waar ik samen met een ander meisje over moest klimmen.

Ook kwam er nog bij kijken dat er een jongen op ons aan het 'jagen' was. Hij deed alsof hij een zombie was. Hoe langer we wegliepen hoe meer mensen we tegen kwamen die ook moesten vluchten.

Uiteindelijk vonden we een groot hek waar we onder wouden kruipen en zijn we gewoon kunnen ontsnappen.

Heel vreemd, ik heb geen idee hoe ik hier bij kom.

7 jaar geleden
Beheerder

Het lijkt erop dat het verleden achter je verbrandt wordt.
Dat is vaak een overgangsfase in het leven.
De zombie is het mannelijke element dat als schaduw in het onbewuste leeft en nog niet geïntegreerd is.
Het is aan jou om daar iets aan te doen want je kunt niet ontkomen wat bij je hoort.
Een en ander heeft natuurlijk mede te maken met angsten.
Het hek belet je vrij te zijn, maar je hebt waarschijnlijk je eigen kamp opgezet.

7 jaar geleden

Als je droomt over een stad, wijst dit op een gevoel van gemeenschap en je sociale milieu. Maar deze is geheel in puin. Je begeeft je op eenzaam gebied. Het meisje is je zwakkere eigenschap. Het is lief, onzeker, bang en zonder levenservaring.

De jongen slaat op wie je eigenlijk hoort te zijn. Het jongensachtige met veel bravoure, risico durven nemen en zelfverzekerd. Hij deed alsof hij een zombie was. Maar hij doet alsof, om waarschijnlijk zichzelf te beschermen voor gevaar. Een zombie leeft op de automatische piloot. Je ontsnapt ergens van. Maar waarvan, mag je je afvragen. Misschien van de maatschappij?