Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Zwanger zijn en dromen over je kids

Wen
7 jaar geleden

Hallo

ik heb gedroomd over dat ik ergens was (waarschijnlijk vaders woonwijk om mijn kinderen op te halen) en toen ik bij de auto kwam. Kwam een man naar me toe en vertelde me dat de achter deuren (kofferbak) gestolen waren door 2 mannen en dat ik moest uit kijken omdat er een bende in de wijk rond hing. Dus ik met mijn moeder en 2 kinderen ( ben op het moment 24 weken zwanger en al heb 1 zoon) in de auto en doe de auto opslot en rij weg. Tijdens het rijden vallen me 3 luchtballonnen op met rood en gele vlakken dus vertel dat tegen me moeder maar die ziet ze niet wil ze aanwijzen en rijd bijna in een geparkeerde auto kon deze maar net ontwijken. De kinderen zijn op de achterbank onderling aan het spelen. Eenmaal bij het huis van me moeder waar ik op dat moment ook woonde aangekomen dus stappen uit ik laat me kinderen eruit (1 zie ik bewust en noem ik bij naam en de ander is het broertje en zie ik niet bewust) met dat ik daarmee bezig ben wordt op de voordeur geklopt en me moeder roept komen zo eraan ja zijn net thuis. Maar het is donker. Dan komt een vrouw te voorschijn dus ik schrik ervan zij had gehoord wat er gaande was en kwam kijken of er niks aan de hand was. Ik stuur de kids naar binnen zien we 2 mannen ons in de gaten houden. In eens staat een gehandicapte bende lid voor me neus. En begint tegen me te praten en zegt als je niet mee werkt dan neem ik je kids mee dus ik draai door en me moeder gaat met de 2 kids na binnen. En ik zeg tegen die man van niemand komt aan mijn kinderen onthou dat en begin op die man in te spelen van als je hier mee doorgaat moet ik de politie bellen en dan moet je naar de gevangenis en daar ben jij de zwakste en gaan ze je pakken. En je denkt tot de bende je fam is maar die gebruiken je alleen omdat jij makkelijk invloedbaar bent (ik had die man vast met me handen bij zijn hoofd) onder tussen kwamen er meer mannen om mij en de vrouw, zij probeerde te zorgen dat de auto niet werd gestolen. Ik de had de gehandicapte man omgepraat en begon tegen de andere van luister jongens jullie mogen mijn auto hebben als jullie hem zo graag willen alleen laat me mijn persoonlijke spullen er uithalen. En geef me in iedergeval een klein bedrag ervoor zodat ik dat kan gebruiken voor een nieuwe want als alleenstaande moeder met 2 kids ( in het echt gewoon samen met me partner en vader) is het niet gemakkelijk. Toen haalde ik mijn spullen uit de auto en kreeg 200 euro. Maar omdat ik een gevoel had heb ik schijnbaar in de auto 112 gebeld en gezegt wees stil en luister mee.

Toen schrok ik wakker en had een raar gevoel. En nu wil ik toch eigelijk graag weten wat deze droom betekend.

Hoop dat iemand me er meer over kan vertellen.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 7 jaar geleden door Sheherazade.

7 jaar geleden

Je voelt je benauwd in een bepaalde situatie. Met de vader (ex) ben je niet meer twee handen op een buik. Hij kan zich aanpassen aan de wijk die niet staat voor gezelligheid. De wijk staat bekent als een bedreigend gebied door de bende die zich daar ophoudt.

De moeder staat voor vertrouwen. Geen wonder dat ze mee is. De kinderen staan voor het kind in jezelf en de angsten en onzekerheden die zij in zich hebben.
De luchtballonnen zijn de fantasieën, hoop en zoektocht naar geluk/liefde. De ballonnen knappen helaas, dus het is een illusie. Rood staat voor liefde en geel voor onzekerheden.

Het ouderlijk huis vertegenwoordigt oude gewoontes en gebruiken. Ook een plekje waar je je vertrouwd voelt. Het donker is het onbewuste. Allen deze buurt wordt ook onveilig, want hier zijn ook twee mannen waarbij je je bedreigt voelt.
De politie staat voor orde handhaving. Je wilt het een halt roepen. Diep in jezelf wil je van de chaos af die er speelt en de grip op het leven, je reilen en zeilen, weer hervatten.

7 jaar geleden
Beheerder

Hoe kun je de auto op slot doen als de deuren ontbreken?
De kofferbak heeft te maken met bagage en ballast.
Ook met het verleden en het onbewuste.
De toegang is dus logischerwijs de achterdeur zoals dat ook thuis zou kunnen gaan.
Er hing iets in de lucht (onheil?) Rood en geel zijn signaalkleuren. (lagere chakra's?)
De boeven zijn schaduwfiguren, angsten, agressie en primitieve mannelijke invloeden.
Maar ze zijn zelfs bereid iets voor een gestolen of afgeperst auto te betalen.
Je onderhandelt ermee. Zo slecht zijn ze dus niet.
Deze mannen willen ook hun deel van het leven, maar jij sluit ze uit.
Die eigenschappen kunnen je anders wel goed helpen, mits geïntegreerd.

Kijk, de pad uit de put is zo lelijk, omdat al het inferieure erop is geprojecteerd.
Het ego streelt zichzelf graag uit ijdelheid, omdat het alleen in de spiegel kijkt om zichzelf te bewonderen.
Maar wie door de oppervlakte kijkt en aan introspectie en zelfkennis werkt, ontdekt minder fraaie kantjes.
Neem je het tot je, (het bittere medicijn), dan verandert hij in een schone prins. Wat inhoudt een beschaafder versie.

Persoonlijk vind ik dat sprookje een tikje narcistisch, want waarom is het niet gewoon een aardige man of jongeling zonder "hofallures" of "*stadse fratsen" (*uit Olivier Bommel".

Mogelijk is het een verwerkingsdroom. Zou een scheiding kunnen zijn.