Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hallo allemaal,
Vannacht droomde ik weer erg onrustig.
Ik droomde dat ik in de woonkamer zat ondergedoken (ik weet niet waarom).
Mijn moeder zat ook in de woonkamer. De telefoon ging. Ik nam op en ik zag op de nummer melder staan:
19191919191919191919191919191 het hele scherm gevuld. Ik nam op maar er was niemand aan de lijn.
Ik ging weer zitten en plots stond mijn moeder op en keek naar buiten. Ik deed de voordeur open.
Daar stonden 3 mensen met aparaten die straling afgaven want ze wilde ons dood hebben o.i.d.
Je zag hele golven en ik schrok me dood en klapte de deur dicht. Toen werd ik wakker.
Vervolgens viel ik weer in slaap en ging ik verder in een andere droom.
(Ik plaats deze ook hier want het was dezelfde soort droom die met elkaar in verband staan denk ik (qua spanning)
Ik ging naar het strand vroeg in de morgen. Ik zag de zon opkomen in de zee. Het was mild weer met wat oranje gekleurde wolken door de zon. Toen begonnen de wolken groter en groter te worden tot we naar binnen in een strandhuisje moesten dat half open was.
Toen brak het los. Enorme slagregens, windvlagen je zag alleen maar vliegend puin buiten. het huisje waar we inzaten bleef bespaard.
Toen volgde er een enorme bliksemflits met een keiharde knal erachter aan. Ik gilde het uit. (Ik dacht echt dat ik dood ging).
Vervolgens stond ik in een keuken met een raampje naar buiten. Ongeveer 3 seconde na de klap kwam de zon plotseling naar binnen schijnen.
Ik was stom verbaasd, het weer sloeg enorm om! Ik ging naar buiten en zag een strak blauwe lucht, nergens 1 donkere wolk meer te herkennen. De zon stond nu hoog aan de hemel en iedereen genoot van de zon. Ik liep ineens in de tuin van mijn oma (die daar vroeger woonde). Ik heb die tuin altijd een soort paradijs tuin gevonden. In de droom zag hij er ook prachtig uit. Mooie planten en wat vooral opviel was het mooie grasveld. Ik zag toen mijn moeder op een stoel zitten buiten. Ze lag rustig te zonnen.
Het was ineens rustig en vredig alsof niemand wat gemerkt had. Ik moest het nog even laten bezinken voor ik ook kon genieten.
De woonkamer is de centrale plaats van het huis. Hier komt iedereen bijeen om bij elkaar te zitten en zich te kunnen ontspannen. De telefoon staat voor communicatie. 911 is een alarmnummer. De 3 mensen zijn grote obstakels en zorgen voor onrust. Van een rustige woonkamer naar chaos. Kan het zijn dat bij jou emoties snel wisselen? Het kan ook om plotselinge stress gaat. Dat je prikkelbaar bent en dus niet veel kan hebben momenteel.
Het strand staat voor de grens van het bewuste en onbewust. Het kan ook een moment weergeven van ontspanning. De zon staat voor warmte en liefde en kracht. De zon is mannelijkheid.
De wolken worden groter en dat duidt op een depressie die zich aankondigt. Zoals het weer zich manifesteert zegt genoeg. Chaos en woede en angsten komen op.
In de volgende droom is net omgekeerd en chaos volgt zich tot een rustmoment. Het raampje is je redding. Zo kom je in een veilige omgeving terecht. In de keuken wordt gewerkt en wordt voedsel klaargemaakt. Het gaat hier om geestelijk voedsel.
Het verlangen naar ontspanning komt hier naar voren in de paradijselijke tuin. Alles is hier in volle bloei. Het is de kracht van de zon.
Beheerder |
Het lijkt mij een woede die binnen wil komen.
Het huis ben je zelf.
De wolken en het onweer wijzen op spanningen.
Heftige emoties komen los, maar daarna klaart de lucht op.
Soms is zo'n uitbarsting nodig.
Dank allebei!
Esmee:
Dat klopt mn emoties wisselen wel snel maar niet zo extreem als bij bv een manie o.i.d. In de droom is het wel erg extreem. Al droom ik vaak van tegenstellingen. De droom voelde ook als een opluchting uiteindelijk.
Seherezade:
Het klaarde op inderdaad.
Spanningen voel ik niet meer maar ze zitten nog in mn onderbewustzijn en vandaag merk ik dat het weer naar boven komt. Wie zijn die 3 mensen buiten? Kwaadaardiglijkend maar je weet het nooit zeker. Mn oude nachtmerrie die ik jaren had is nu ineens al maanden weg doordat ik wist wat de schaduw figuren waren na met ze gepraat te hebben omdat ik lucide werd. Ze hadden geen kwaad in de zin. Ik ga er zelf steeds vanuit dat dit zo is..
Hoe kan ik dit oplossen? De nieuwe figuren ook leren kennen?
Beheerder |
Cit: De nieuwe figuren ook leren kennen?
Dat in elk geval. Het ego is zo dwaas overal belagers te zien, of te menen alleen "Herr im Haus" te zijn. (Herodes)
Maar wat in het onbewuste is gebleven of gedrukt zal op termijn boosaardig worden.
Bedenk eens al je zelf genegeerd wordt?
Het zijn allemaal stukjes van jezelf, wel vermengd met projecties en kapstokken.
Je ziet hen zo, omdat je die bril nog niet kunt afzetten.
Straling kan gevaarlijk zijn, maar waarom neem je aan dat het dodelijk zou zijn?
Straling kan b.v. een woede zijn die je zelf uitstraalt.
Of de woede wil bij je binnenkomen, wat in de droom in feite ook gebeurt, want ook het buitengebeuren hoort bij jou.
Immers anderen zullen andere dromen hebben.
Het is een elementaire fout te menen dat je niet verantwoordelijk bent voor wat je droomt.
De instelling van het ego heeft echter wel degelijk invloed op de droomcontext of reactie van het onbewuste.
Je ziet dat na die bui de lucht opklaart. Dat zou na een uitbarsting in de realiteit ook zo zijn.
De energie is dan weggeëbd of afgeleid. (verloren gegaan in op zich vaak nutteloze woede)
Maar het is je gesteldheid die die bui aantrekt. Dromen overdrijven graag.
Wolken bestaan uit waterdamp die slechts door energie toevoer is opgestegen.
Water is emotie en onbewuste. Ergo...............
1 keer bewerkt. De laatste keer was 7 jaar geleden door Sheherazade.