Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Water, vis

Elly
7 jaar geleden

Goedendag,

Misschien kan iemand dit voor me uitleggen. Ik heb afgelopen week 2 dromen gehad en hoewel ik niet van de dromen bent voel ik dat het betekenis heeft.

Eerste droom; ik was met familie en vrienden aan de zwembad in een tropisch resort. Iedereen was blij en had het naar zijn zin. Ik liep aan de rand van de zwembad gevuld met helder blauw/groen water. In de zwembad zwom er een zwarte haai. Ik was niet bang en liep op de rand. En ik voel erin maar mij gebeurde er niks kon gewoon zwemmen. Haai deed me niks en ik klom eruit. Sommige aanwezigen waren verbaasd daarover. Behalve mijn sinds kort ex vriendin. Zij wist zeker dat mij niets zou gebeuren. Ze heeft mij op verzoek van haar zusje erin geduwd die zat te lachen. Ik werd kwaad op haar omdat mijn kleren nat werd.

Tweede droom:

Een paar dagen later droomde ik dat ik met een vriendin ze zei ik wil vis eten. We keken door het raam naar parel wit strand met mooie blauwe zee. Er was een politie boot. Een man op deze boot zwaaide naar me en begon vis op het strand te gooien terwijl hij langs vaarde . Iedereen liet ze liggen. We gingen naar de strand en ik begon ze te verzamelen. Toen me hadden vol met vissen was. Viel eentje en die zwom weg. Toen besloot ik op een zak te pakken. Alles erin te doen en verder gaan met verzamelen van de vissen die voor mij op het strand werd gegooid.
Dit deed de boot een paar keer. Daarna werd de zee ruwer en het werd verzwolgen door een waterkolk. Iedereen op het boot kwam naar boven drijven. Tussen hun zat ook een kind. Ik keek ernaar zij hadden plezier maar ik was echt doodsbang

Weet iemand of kan iemand deze dromen aan me uitleggen.

Groetjes Elly

7 jaar geleden
Beheerder

Door je vriendin werd je dus aan de haaien gevoerd?
Leuke vriendin is dat. Maar goed, je komt er met een nat pak vanaf.

Tweede droom bij uitzondering, want ik behandel geen "stapeldromen in een topic".
Het lijkt de wonderbaarlijke bijbelse visvangst wel.
Je verzameld zakken vol vis. Wat moet je daarmee?
Je zou net als Jezus de hele menigte kunnen voeden.

Het gaat hier natuurlijk om schatten uit het onbewuste.
Maar dat verandert de zee en wordt onrustig en woedend.
Het onbewuste verdraagt het niet te worden leeggeplukt.
Daarom wordt de boot verslonden door de draken van golven.
Maar er blijft een weeskind over, dat waarschijnlijk geroofd is.
Dat is een belangrijk thema. Het is een geboorte van het Zelf.
De zee is immers ook de oermoeder.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 7 jaar geleden door Sheherazade.