Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Zwangere tante

Ce
7 jaar geleden

Hallo allemaal,

Vannacht droomde ik dat ik in de woonkamer was waar mijn tante op bezoek was. Ze vertelde mij dat ze zwanger was. In de droom was mijn tante 49 (in het echt zelf in de 60-ig).
Ik dacht dat het onmogelijk was en toen vertelde ze dat ze het wel prima vond en iedereen reageerde dood normaal...
Het lijkt wel of droompersonages alles normaal vinden wat er gebeurd haha.

Vervolgens ging mijn tante M. weg en ging er een telefoon af in huis.
Er stonden 4 telefoons op een rij waarvan er dus 1tje oplichte en afging.

Vervolgens was ik in een supermarkt met een vriendin. Het leek op een groot handel. De plafonds waren enorm hoog en het leek ook wel op een bouwmarkt. 1 ding vielen de vriendin en ik op. Er stonden potjes met een blauwe vloeistof... (zelfde kleur als de vorige droom.) In deze potjes zaten ook een soort bolletjes die eveneens blauw waren. Er werd verteld dat je meer adrealine ervan kreeg... mijn vriendin en ik vonden het raar en moesten lachen. Daarna kwam ik een jongen tegen die ik wel leuk vind, ik chat met hem en hij vind mij ook wel leuk. Ik ben dus zoals jullie misschien al wisten uit mijn eerdere post wellicht bi seksueel. De vriend was in de droom kwaadaardig en drong me op uit de kast te komen. Ik rende snel de winkel uit met de vriendin en moest helaas wachten bij de kassa. Ik had de zenuwen want ik moest eerst allemaal vragen beantwoorden voor ik verder mocht. Ik rende toen samen met de vriendin de winkel uit. Ik was bang dat hij allerlei dingen over mij ging zeggen tegen de hele wereld... onzekerheid?

Vervolgens was ik gevlucht naar mijn andere tante en oom in het noorden..
Ze waren verrast om mijn komst en ik werd hartelijk ontvangen met 3 zoenen.
Ze toonde begrip dat ik gevlucht was.
Er was nog een ander meisje die ook gevlucht was. Het voelde als eem heerlijk rustige plek daar en ik was eventjes weg van de hektiek thuis.
Ze woonden op het platteland.
Wel was er een spoor met rails.
Er lagen er 2 naast elkaar.
Een oude en een nieuwe aan de overkant van een slootje.
Bij de nieuwe spoorlijn lagen witte grote betonnen blokken. Het spoor was duidelijk nog in aanbouw... wellicht te maken met mijn groei of zelfontdekkig waar ik midden in verkeer?

Ik vond het een bijzondere droom...

7 jaar geleden

Meestal worden tantes gezien als gezellig en knus. Ze staat dichtbij wat betreft familiebanden. De zwangerschap is vruchtbaarheid. Een fijne familie.
De telefoons staan voor communicatie. Al gaat je familie weer naar huis, je kan ze altijd bereiken via de telefoon.

Een groothandel heeft veel producten om uit te kiezen. Blauwe inkt was vroeger heel kostbaar. Deze was moeilijk te krijgen, omdat het alleen gemaakt kon worden van een bepaalde steen, namelijk Lapis Lazuli. De bolletjes kunnen lucht/zuurstof zijn. Zuurstof symboliseert het leven, je innerlijke geest en creatieve energie. De pootjes zijn, dat je er mee weg kan lopen.
Maar er is ook één ding wat je doet verstikken en dat is als mensen je vertellen hoe jij je moet gedragen zoals die jongen doet.

Je kunt altijd terecht bij je familie. De poolster brengt je naar het noorden. Het platte land staat voor rust en nuchterheid. Het noorden zal op een gegeven moment niet ontkomen aan de moderne middelen. Meestal volgen ze wel.

7 jaar geleden
Beheerder

De tante of oude (hopelijk ook wijze) vrouw is zwanger.
In dromen kan dus inderdaad alles Haha.
Bijbelse figuren werden ook zwanger op hoge leeftijd (stokoud voor die tijd).
Dat kan een nieuwe ontwikkeling inhouden.
Je wordt geabsorbeerd door de telefoons (zoals te meeste zombies verslaafd zijn aan hun Smartphone)
Blauwe bollen (Blue Bell) Het lijkt een love potion.
Maar je loopt er wel voor weg met het meisje.
Je vlucht letterlijk.
Dat kan angst zijn voor seksuele ervaring of de eigen sekse.
Maar het kan ook een indicatie zijn dat er innerlijk weerstand bestaat tegen je geaardheid.
Het boerenland is de nuchtere natuur.
Twee sporen die toch gescheiden zijn en je weet niet welke te kiezen.
Dat is hinken op twee letterlijke walletjes.

Ce
7 jaar geleden

Bedankt!

Mooie uitleg en ik herken het goed..
Ik heb inderdaad een goede familie band. En toch wil ik die geaardheid ontkennen... ik vind het lastig...
2 sporen van keuzes... welke moet ik nemen? De nieuwe?

Vannacht droomde ik ook raar.

Ineens was mijn zus kwaadaardig geworden wat ze in het echt niet is..
Ze was een "rebels zusje".
Ze bracht mij naar een groen veld waar een roedel wolven lagen te slapen.
Daarna rende het zusje gauw weg. De wolven werden wakker en renden richting mij om me aan te vallen. Ik maakte dat ik weg kwam en door een soort stenen rioolbuis die op het veld lag probeerde ik weer weg te vluchten. Ik kon wéér niet hard rennen en het voelde weer alsof ik geen woord meer had te zeggen en ik gedomineerd werd door de wolven. Deze konden wel hard rennen en kwamen steeds dichterbij.
Toen werd ik wakker...
Terwijl dit gebeurde hoorde ik het rebelse zusje gemeen lachen...

7 jaar geleden

De rebellie zit ook in jezelf, maar zit diep geworteld. Deze komt naar boven wanneer je een assertief en zelfverzekerd moment hebt. Elke dag is anders en dat is ook hoe een mens zich kan voelen. Ik bedoel niet dat het met uitersten gaat. Elk probleem heeft zijn eigen oplossing. Het ligt aan de situatie.

De wolven zijn hier trouw aan elkaar. Samen zorgen ze dat er eten en bescherming is. De wolven jagen je ook de angst aan. Zij vallen aan met hun assertiviteit. Vluchten of je kop in het zand steken is de makkelijkste manier. Wanneer je de confrontatie aangaat weet je sneller waar je aan toe bent.
Wie vlucht laat zijn angst zien.

7 jaar geleden
Beheerder

Het onbewuste laat keuzes zien maar zal niet voor jou beslissen.
Maar beter een keus dan geen. Je kunt in het leven nu eenmaal geen twee wegen bewandelen.
Wolven zou je als het kwaad kunnen zien dat het hier duivelse zusje oproept.
Het gaat om goed en kwaad. Je voelt je voortgejaagd, opgejaagd.
Het is ook de natuur die je voortdrijft er is geen terugkeer mogelijk.
Alsof de dood je op de hielen zit.
Soms moet het oude ik verslonden worden.

Doet mij denken aan Actaeon.
Actaeon zag Diana (anima) baden en zij ontaarde in woede en joeg de honden achter hem aan die hem verscheurden.
Toch is dit een mythe die een offer symboliseert, dat inderdaad tot een spirituele groei kan voeren.
Niet zelden een vorm van castratie (opofferen mannelijkheid, zoals ook de godin Cybele dat eiste)
Het rebelse zusje is hier Diana.

3 keer bewerkt. De laatste keer was 7 jaar geleden door Sheherazade.