Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

iets doorslikken

Lucienne
7 jaar geleden

Met enige regelmaat droom ik al jaren dat ik iets doorslik. Vaak een pil of soms een contactlens of een knoop. Maar meestal iets van een pilletje waarvan ik weet dat als ik dan doorslik, dat ik dan nog maar kort te leven heb. Op het moment dat ik het heb doorgeslikt raak ik in paniek en word echt gillend wakker. Ik roep dan dat ik dood ga. Mijn man schrikt dan uiteraard ook wakker en moet mij dan wakker maken (voor zover ik dat nog niet ben) om te zeggen dat er niets aan de hand is.
Deze droom heb ik al zó lang (zo'n 15 jaar), dat ik er zelfs in mijn droom al op anticipeer dat mijn man reageert. Als ik dan weer lig te gillen dat ik dood ga en mijn man zegt dat er niets aan de hand is, zeg ik vaak slapend al dat het geen droom is maar echt. Ik raak dan een soort van geïrriteerd dat hij me niet serieus neemt. Hij moet me dan echt wakker maken zodat ik me realiseer dat ik wel aan het dromen ben. Dit is vaak heel verwarrend.
De droom komt met tussen posen. Ik heb hem nu al een tijdje niet meer gehad, maar hij kan zomaar weer terug komen.

Ik heb sterk het vermoeden dat mij iets duidelijk gemaakt moet worden, maar ik heb nog steeds geen idee wat dat dan moet zijn.

7 jaar geleden
Beheerder

Een pil slikken heeft vaak te maken met iets onaangenaams incorporeren.
We spreken b.v. van, een bittere pil slikken.
Het lijkt erop dat de pil je juist niet heelt, maar een soort gifpil is, of dat jij zoiets vreest.
De vraag is nu wat heb je verdrongen? Misbruik?
De pil slikken kan ook te maken hebben met anticonceptie.

Je geeft echter ook aan een contactlens of een knoop.
Een lens is om iets beter te zien. Bril waardoor je kijkt (introversie?). (misschien wel een derde oog, haha)
Een knoop is om iets te sluiten of ontsluiten, of te ontwarren (gordiaanse knopen)