Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Zee

Juliana
7 jaar geleden

Bedankt Sheherzade voor je antwoord!
Ik had twee dromen in één bericht, daarom zal ik de tweede nu apart doen. Alvast bedankt!

Dit lijkt een soort tweede scenario; de zee was nu van ijs.
Het water bewoog nog wel, alleen het was ijzig, met stukken ijs erin.
Ik rende hier weer voor weg en schuilde in een ruimte van een bewoner.
De bewoner zei dat ik de deur op een speciale manier moest vergrendelen, zodat het ijs niet de ruimte binnenkwam.
Hij zei niet hoe. Ik keek naar de onderkant van de deur en door de spleet kwam als snel ijs.
Ik keek snel naar de deur en zag ineens een hendel. Ik draaide die naar beneden en een stuk van de spleet ging dicht.
Daarna zag ik nog een hendel. Nu was de spleet weg en veranderde de deur in een grote, hoge deur.

Ik heb niet echt een idee waarom ik dit gedroomd heb. Zou heel fijn zijn als iemand dat wel weet;)

Alvast bedankt!

Groetjes Juliana

1 keer bewerkt. De laatste keer was 7 jaar geleden door Sheherazade.

7 jaar geleden

Juliana, het is de bedoeling dat je bij elke droom een nieuw onderwerp aanmaakt. Dus je kan 1 nieuwe aanmaken. Verschillende dromen op één onderwerp maakt voor ons onoverzichtelijk. Dus maak een onderwerp aan met bijv. "ijs" als titel.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 7 jaar geleden door Sheherazade.

7 jaar geleden
Beheerder

IJs is bevroren water, wijst dus op koude of gebrek aan warmte, liefde, leven.
Het lijkt erop dat je een sluis bedient.
Maar het onbewuste zal altijd een toegang vinden of creëren.
Het gaat meer om gecontroleerde emoties of invloed vanuit het onbewuste.
Dus niet de collectieve zee (wereldleed), maar een meer persoonlijke hoeveelheid "water".

Juliana
7 jaar geleden

Oke, zal ik voortaan doen Esme!
Bedankt voor de antwoorden.