Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Varkentje

Tmkira
7 jaar geleden

Droomde dat er een klein baby varkentje was en die werd verscheurd door een groot zwijn. Ik stond daar en kon niets doen. Er gebeurde daarna nog wat maar ik weet niet meer wat er dus daarna gebeurde. Ik weet wel dat als ik wilde veranderen wat er daarna zou gebeuren ik zou moeten ingrijpen en het varkentje niet laten verscheuren. Ik probeerde dit 2 keer en de eerste keer mislukte het en het varkentje werd weer verscheurd. Maar de 2e keer rende ik harder dan het wilde zwijn en ik pakte het varkentje op en rende weg. Van de rest van de droom weet ik niet zoveel meer. Ik weet nog dat ik veel moest rennen in mijn droom en nog een scene dat ik door het water rende. Ook was er een jongen die ik erg leuk vond maar hij had een vriendin. Hij vond mij wel leuk en liep steeds achter me aan overal heen. Hij zoende me en ik was wel blij. Maar hij had dus nog een vriendin.

7 jaar geleden

Varkens zijn alleseters en als ze ruimte (territorium) nodig hebben, dan eten ze mekaar op. Het varkentje heeft meerdere levens, als een computerspelletje. Je krijgt de kans om het moment beter te doen.
Als je wegrent duidt dit op het feit dat je je eigen angsten niet onder ogen durft te zien. Het wilde zwijn staat symbool voor iets waar je bang voor bent. Misschien ben je bang voor je mannelijke elementen (de jongen) of zijn ze nog niet ontdekt. Het zijn eigenschappen zoals, assertiviteit, doorzettingsvermogen, vechterslust, ratio, kracht enz. De kus is een samensmelting van het mannelijke en vrouwelijke deel in jezelf.

7 jaar geleden
Beheerder

Het varken is een veelvraat een materialist en geestelijk lui zwijn.
Het varken dat voeger als heilig werd aanbeden door Grieken Romeinen en Germanen, Galliers enz. Attribuut van b.v. Circe.
is later door de kerk en ook de Islam gedemoniseerd en als het ultieme kwaad weggezet.
Een en ander spoort niet echt, want in een van de Bijbelse parabels drijft Jezus een kudde zwijnen over de rand die als zondebok moesten dienen, wat nogal ongerijmd is in een Joods land, waar immers het varken als onrein werd beschouwd.

Varkens waren een "spaarvarkentje" voor barre winterse tijden.

Als het oude varken een jongere oppeuzelen wil kan het een drift tot dominantie zijn (voedselnijd)
Staat ook voor de vijandelijke vaderfiguur (vader/zoon rivaliteit)
Het varken kan ook een moederbeeld zijn gezien de tepellijsten.

Een varken wentelt zich in de drek en de modder, wat wel zal hebben bijgedragen aan zijn reputatie.
Toch is het varken redelijk intelligent en zeer goed te dresseren.

Het gaat denk ik om rivaliteit waar de een de ander niet wil laten ontwikkelen uit vrees te worden overheerst.
We weten niet of het om gedomesticeerde varkens gaat of om een wild zwijn.