Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hoi,
Ik heb een rare droom gehad vannacht.
Wat me bijgebleven is dit:
Ik was thuis met mijn gezin. Ik was buiten in de tuin met mijn zusje en een onbekende man.
De man maakte me bang (ook al deed hij zelf niets) en het voelde alsof hij me wilde martelen.
Ik seinde meerdere keren naar mijn zusje dat ze moest ontsnappen en weg moest gaan van de man.
Op een duur werd het me te veel en rende ik naar boven met een soort raar vierkant mes met gaten erin.
Ik wist nu dat als hij zou zien dat ik dat mes van hem had, hij me ermee zou gaan martelen.
Maar toen ik weer in de tuin stond, deed hij helemaal niets.
Daarna zag ik ineens een artiest verschijnen met een gitaar.
Hij speelde zoo mooi; hij speelde hoe ik me voelde. Het was best intens, ik ging er helemaal in mee.
Toen stopte hij en trok hij ineens zijn baard van zijn gezicht af! Hij leek geen pijn te hebben, maar het zag er heel raar uit.
Je zag alleen maar stoppels en hij zei dat ook.
Weet iemand wat dit betekent?
Gr Julienne.
Beheerder |
Onnodige angst voor een clochard of vagebond, straatartiest.
Hij zal een stukje verwaarloosd talent zijn in jezelf.
Maar de duivel kan ook mooi spelen zoals Tartini droomde. (De duivels-triller-sonate)
Demon is een neutraal begrip en betekent geest, ook inspiratie.
Socrates had een demon die hem geheimen verklapte.
Bedankt!
Zou je ook weten wat die man met die baard zou kunnen betekenen?
Misschien maakt dat het plaatje compleet, want ik zou niet weten welk talent dan eventueel verwaarloosd zou kunnen zijn.
Heel erg bedankt!
Julienne
Beheerder |
Een baard kan een vermomming zijn, maar ook een beeld van de tijd en een oude man kan wijs zijn.
Dankje!
Hoi allemaal
Ik heb laatst toch zo'n rare droom gehad ik stond voor een huis met een gouden deur en iedereen bewonderde het en vond het geweldig ze gaven me veel aandacht maar ik negeerde hen en gaf hun geen aandacht de mensen hadden me lief maar ik zakte door mijn knieën met mijn handen op de grond en er kwam een ring van vuur om mij heen een vage schim wilde iets van me en vroeg duistere dingen van me maar ik gaf geen antwoord en hij wilde wat doen dat niet veel goeds betekende maar opeens kwam er een hand door het vuur het straalde als een felle ster en het reek me haar hand en ik pakte het ze lachte en toen werd ik wakker
Stond de gouden deur open of dicht? Een gouden deur staat voor status, kracht en macht. Goud is de kleur van de zon. Ze staat symbool voor innerlijke rust, verlichting, geluk, kalmte en inzicht. De zon vertegenwoordigt tevens stralende energie.
Alles is goed, maar dan ga je op handen en voeten staan. Dat is beestachtig, neerbuigend of oermens. Het vuur beschermt je voor slechte invloeden, maar het houd je tegelijkertijd gevangen. De hand staat voor communicatie. Je accepteert hulp.
Dankje
(De deur stond open )
De deur staat open. Dat maakt dat het potentie heeft. De hand die voor communicatie staat. En de hulp die je wilt accepteren.
Beheerder |
Ik weet het niet zeker maar het lijkt wel een poort naar een tempel of heilig huis.
Je gaat door je knieën en plaatst je handen op de grond dat lijkt verdacht veel op knielen.
Misschien niet diep genoeg voor heilige grond?
Daarom de verzoeking van het boze. Een ring van vuur is een magische bescherming maar ook afscherming.
Iedereen heeft het beste met je voor maar je wijst het af?
Denk dat je een uitmuntende kans hebt gemist.