Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Re: Islam

Anoniem
7 jaar geleden

Salam aleikum,

Mijn moeder had twee dingen gedroomd die haar beetje bezig houden.

Haar eerste droom is dat ik ( haar oudste dochter) was overleden. Dat ik mij zelf in de zee heb gegooid.

Haar tweede droom was dat ze de koning van Marokko tegen kwam buiten en dat ze vertelde over haar problemen, vervolgens gaf hij haar in haar hand.

Kan iemand mij vertellen wat deze twee dromen betekenen?

Alvast bedankt!

7 jaar geleden
Beheerder

Dat je was overleden betekent dat je uit haar gedachten bent, of dat ze vreest dat ze je kwijtraakt.
De zee is het onbewuste. Als je verdrinkt of oplost in het onbewuste valt het ego uiteen.
Je kunt niet in het onbewuste duiken zonder op te lossen (al kunnen sjamanen of mystici dat wel een tijdje)
De koning van Marokko is een beeld van een soort innerlijk hoger gezag.
De aanraking van de hand van de koning werd in de historie gezien als een helende kracht of zegen.
Koningen werden als godenzonen gezien en vereerd en dus meende men dat hij ook goddelijke krachten bezat of moest bezitten.
De koning is ook een beeld van het Zelf.

Als je jezelf in zee werpt ben je waardeloos geworden, het is alsof je jezelf te grabbel gooit in de wereld.
Verdrinken is eigenlijk een terugkeer naar de oermoeder. Vandaar dat men altijd spreekt over de uitvaart.
Vroeger werd de overledene in een bootje gezet of op een vlot en de rivier of de zee opgeduwd.
In India worden doden aan de Ganges teruggegeven. Het water is symbolisch ook het dodenrijk.
In de mythen kennen we de styx, de rivier die de twee bestaanswerelden scheidt.

Misschien is je moeder het niet eens met je manier van leven.
De droom is dubbel want het kan een vorm van onverschilligheid zijn van je moeder.
Of ze hecht teveel aan je en maakt zich zorgen.

Dokter
7 jaar geleden

Beste,

De 2 dromen die je moeder heeft gehad zijn gevaarlijk.
De eerste droom waarin haar oudste dochter, jij, dus eigenlijk zelfmoord heeft gepleegd door jezelf in zee te gooien is een voorbode.
Het betekend dat er een duistere periode aan zal komen.
Dit linkt eigenlijk aan de andere droom.
Je moeder verteld haar problemen aan de koning van Marokko en hij geeft haar een hand.
De hand die gegeven wordt is een teken van verlossing.
Maar in combinatie met de andere droom is het helaas niet een teken van een vreedzame verlossing.
Het lijkt er op dat je moeder degene is die uit het leven stapt.
De hand naar verlossing is verlossing van het leven en daarmee het loslaten van problemen.

Dus de eerste droom is een waarschuwing voor iets duisters wat komen zal.
Mocht daar niets mee gedaan worden dan zullen ergere dingen volgen.
Mijn advies, zorg goed voor je moeder en zorg dat ze met een professional gaat praten.
Alleen zo kan je de droom veranderen.

7 jaar geleden

Je moeder ziet de transformatie van haar dochter. De dood is in deze droom het einde van een fase. Het kleine meisje is verdwenen en een jonge vrouw is daarvoor in de plaats gekomen.

De hand staat voor communicatie. Ze staat haar mannetje (symbool van de koning) en houd alles stevig in de hand.

7 jaar geleden
Beheerder

Er staat nergens dat de moeder een einde aan haar leven wil maken.
Het kan een rouwperiode betekenen als de oudste dochter het huis verlaat.

Deze discussie is gesloten.