Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Kruistocht

Ce
7 jaar geleden

Ik liep samen met meen paar mensen.
Het was een behoorlijk eind.
We liepen langs de berm (langs een drukke snelweg).
De snelweg zat vol bochten en stijle afdalingen.
Op een bepaald punt splitste we...
De snelweg ging als een spiraal naar beneden.
Rond en rond en rond...
Ik verloor mensen uit het oog en ik kon ze niet meer vinden.
Ik kwam aan bij een kermis in mijn oude woonplaats waar ik opgroeide.
De kermis was erg leeg en er stond maar 1 kraampje met zoetigheid.
Er was een groot grasveld waarachter 1 grote stok lag die ik pakte,
een grote hond rende achter mij aan over het veld.
(Dit stuk over de hond en het veld komen mij erg bekend voor... alsof ik het eerder heb gedroomd)...
Toen verliet ik het terrein van de kermis en kwam in het huis van mijn overleden oma.
(ik heb het de laatste dagen een beetje moeilijk en alles komt weer omhoog (de rouw) ).
Het huis was oud en had veel houten balken, er hingen gloeilampen die enkel bevestigd waren aan een draadje.
Dit draadje ging door de deur heen van een slaap kamer.
Daar zag ik mijn moeder slapen.
Ze was erg dik in de droom...
Het licht in haar slaap kamer ging steeds uit, aan, uit,aan doordat ik door de gang liep en steeds op de draad stond...

Vervolgens zat ik in een vliegtuig die opsteeg, een vriendin van mij zat er ook in.
Het vliegtuig vloog gevaarlijk laag...
Op een bepaald moment steeg het vliegtuig enorm snel...
Het was best wel eng, ik zag de stad onder mij steeds kleiner worden.
We kwamen in mooie witte wolkjes.. De piloot riep om dat er veel te weinig zuurstof was waardoor we niet goed konden ademen.
Toen kregen we ook nog eens last van turbulentie..

Vervolgens liep ik gewoon weer in het dorp waar ik woon.
Er was een enorme menigte die zich verzamelde op de hoofdstraat van mijn dorp.
Er staat daar een grote katholieke kerk.. In de droom ook.
Het bleek dat de mensen een kruistocht gingen houden.
Ik liep achter de stoet aan.
Ik appte snel een vriendin of zij ook mee ging maar zij was te laat.
Iedereen in de droom aanbidde Maria, ik hoorde Maria Maria Maria...
Het was wel een aparte ervaring, deze droom...

Ik kan moeilijk de veranden leggen tussen de onderwerpen.
Wellicht kunnen jullie mij helpen?

Mvg, Ce

7 jaar geleden

Je loopt mee met de massa en weet niet waar je terecht komt. De snelweg is niet voor voetgangers. Als de politie je snapt, dan krijg je een bekeuring.
Je bewandelt obstakels. De spiraal brengt je naar een onbekende uitweg. Je loopt als maar rondjes en dat kan behoorlijk een onzeker gevoel geven.
Je verliest ook mensen uit het oog en loop je steeds meer zonder de anderen, die je waarschijnlijk een zekerder gevoel geven.

De oude woonplaats schept vertrouwen. De kermis is een plek van vertier maar kan je ook het Rad van Fortuin laten zien. In de tarot is het Rad van Fortuin een wiel die draait met omstandigheden. Het is zo veranderlijk als het weer. De zoetigheid is een lokmiddel, net als het huisje van de heks uit Hans en Grietje. Je laat je leiden door de verkeerde dingen.

De hond is je angst de stok is als een bescherming. De stok, kan in de tarot de staaf (lucht) voorstellen. Je hebt een ingeving, een idee voor een spannend nieuw begin of een gedurfde onderneming. De staaf vonkt van de energie voor een succesvolle start.

De oma staat voor een stabiele steun. De rouw blijft voorlopig nog wel. Dit gevoel geeft onbalans neer (gloeilampen aan een draadje/zuurstof/turbulentie). Je moeder geeft weer de stabiliteit weer. Dik staat voor welvaart.
De kerk staat voor spirituele voeding. De kerk vertegenwoordigt je persoonlijke normen en waarden en de dingen die jij als heilig ervaart. De kruistocht staat voor opkomen voor je mening.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 7 jaar geleden door Esme.

7 jaar geleden
Beheerder

Een snelweg vol met hindernissen en kuilen lijkt mij niet echt iets waarover je op zult schieten.
Dan denk ik je wilt weer te snel.
Maar je loopt in de berm, dus je staat aan de kant (in het leven)
Je komt in een emotionele draaikolk terecht. Maar die zuigt je mee omlaag in het onbewuste.
De kermis is de roes van het leven, maar hier is ook niets te beleven.
Je neemt de stok op. Is die stok van de hond of voor de hond? (een stok om de hond te slaan, of ermee te spelen?)
De hond loopt dus niet jou na, maar de stok.
Misschien loop jij ook een (wens-)stokje na?

De houten balken hebben veel te (ver-)dragen.
Jij loopt ver de draad en het (licht) bewustzijn gaat aan en uit.
Ook het vliegtuig (geestelijk) is weer helemaal op hol geslagen. (Vergelijkbaar met de snelweg)
Als je te hoog vliegt verlies je de grond onder je voeten en ontstaat er angst. (zweven)
Op die hoogte raak je in ademnood en zult neerstorten.

De kerk is een beeld van vertrouwen.
De kruistocht lijkt mij meer een processie of bedevaart.

Ce
7 jaar geleden

Bedankt beide!

@esme, ik kan me erg vinden in je uitleg! Goed gedaan.. ik voelde me inderdaad onzeker toen ik de anderen uit het oog verloor. Rad van fortuin herken ik ... ik ben ook erg veranderlijk, (een weegschaal).
Ik moet zeggen dat ik de tarot wel interessant vind nu ik het zo lees!

@sheherazade, ik volgde inderdaad de spiraal naar beneden.. Ik denk nu pas aan de "neerwaartsespiraal".. dit voorspeld niet veel goeds? De kruistocht was denk ik een processie ja..

Algemeen:

Toch bereikte ik mijn doel en kwam ik thuis...

De hond en de stok blijven een verhaal apart.. ik kan het niet thuisbrengen... het is op een mooi groen leeg grasveld.. en waarom die angst en ademnood in het vliegtuig?

7 jaar geleden
Beheerder

Als Icarus te hoog wil vliegen smelt de was van zijn vleugels.
De lat ligt te hoog of je zweeft. (fantaseert/ ins blaue hinein?)
Het stokje kan zelfs die lat zijn.
Misschien wil de hond wel spelen op dat open veld?
Maar wil jij dat ook?

Een draaikolk is vaak een depressie.