Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Ik moet mijn verhaal kwijt en dat kan ik op geen betere website dan deze :)
Ik ben een aardig, soms nogal wantrouwend (tegenover mensen) meisje van 15 jaar en ik ben hier dus om het menselijke leven mee te draaien.
Waarom? In mijn vorige levens heb ik als niet mens en niet dier trauma's meegemaakt met mensen. Ik heb een vurige zeer jonge ziel die misleidt, steelt, liegt en mensen bang maakt (vaak in de nacht) met agressie (grommen, klauwen laten zien). En dat deed ik niet alleen in 1 leven, maar in bijna AL mijn levens! Vandaag de dag doe ik het nog steeds. Ik ben erg individueel en heb de voorkeur voor bossen in de nacht. Klinkt misschien raar, maar het is wel zo. Het is dan ook zo dat als je (om effe een 'raar' voorbeeld te noemen) mijn ziel 1000 jaar lang zou ketenen, dat je dan een NOG ontembaardere ziel als resultaat hebt..
Kan ik een reply krijgen a.u.b.
Beheerder |
Dat lijkt mij toch een tikje overtrokken.
Kijk je teveel films of zo?
In dromen komt veel boven wat je overdag verdringt.
Dus vaak zijn dat inferieur gedachte eigenschappen.
Die schaduwkanten kunnen demonisch lijken, maar het zijn onbewuste eigenschappen en geen vorige levens.
Je dwaalt in het collectieve onbewuste rond en dat is een fantasmagorie.
Daar moet je niet mee identificeren.
1 keer bewerkt. De laatste keer was 7 jaar geleden door Sheherazade.
Het lijkt of je je leven wat zwaar maakt. Probeer rottige gebeurtenissen te verwerken. Je bent op een leeftijd, met stabiele ouders, waar je totaal geen zorgen hoeft te hebben. De onbewuste negatieve eigenschappen lijken je bewust te worden. Negatieve eigenschappen hoeven niet persé negatief te zijn. Het beschermt je ook.
Je zit in een leeftijd waarbij je op weg bent naar de volwassenheid. Je lichaam scheid allerlei hormonen uit. Dat komt goed naar voren tijdens je maandelijkse periode. Dat gebeurt met het puberen. Je lichaam transformeert naar de volwassenheid.
Hoezo denk je dat het komt door vorige levens?
Omdat ik die natuurlijk herinner
Ik ken mezelf het beste en ik weet wat ik zeg
Ik kijk zelden films. Ik kijk alleen soms humoristische films
En ik leg geen verband met demonen, want ik ben niet christelijk
Beheerder |
Demonen zijn nooit christelijk.
Het is ongeloofwaardig dat je net als Boeddha 1000 levens kunt overzien.
Dus ga op twee benen staan en beschouw je dromen als symbolisch en met het hier en nu verbonden.
Want als je refereert aan hypothetische "vorige levens" zweef je in het fantastische rond.
Je dromen schetsen dus een onrealistische instelling die erg aan een waan doet denken.
De vraag is waarom je die ketens aanhaalt?
Dromen en het onbewuste de fantasie verzinnen nooit zomaar iets.
De gebruikte denkbeelden en fabels verraden altijd achterliggende motieven en oorzaken.
Het gaat dus ook niet om het herbeleven van "vorige levens", maar om wat je met dit leven en deze dromen doet.
Dus kom eens terug in het hier en nu.
Kijk, ik haalde maar een voorbeeld aan
En ik bedoel niet dat ik duizend jaar heb geleeft, laat staan duizend levens heb gehad
Maar als je alles even apart neemt: ik heb anderen misleid, tegen anderen gelogen en ik heb anderen bang gemaakt
Echt een verband hoef je hier niet tussen te leggen
Maar vertel anders wat meer over het begrip: de ziel
Heb je daar beelden bij dan, dat je in een ander lichaam zat?
Je draait nu de boel een beetje om. Je hebt een stelling, waar op gereageerd wordt.
Maar schijnbaar ben je niet tevreden met de antwoorden.
Vervolgens mogen wij het begrip "de ziel" formuleren. Welke gedachte heb jij ervan?
Beheerder |
Nou ik leg wel verband met die negatieve houdingen.
Je kunt die onmogelijk van elkaar scheiden.
Dan wordt je letterlijk geregeerd door duistere onbewuste motieven die vaak op rancune of trauma's berusten.
Over de ziel in niet zoveel en alles te zeggen want het gaat ons bevattingsvermogen ver te boven.
Voorbeelden te over in literatuur en historisch materiaal, symboliek, maar de directe observatie is niet mogelijk.
Je kunt het meer zien als een alles doordringende invloed. In de I Tjing de "jongste dochter".
"Het zachtmoedige alles doordringende brengt stilaan grote veranderingen teweeg".
Bezieling is animo of anima. Wie in contact staat met de ziel raakt geïnspireerd en leeft ten volle.
Wie de ziel mist raakt depressief en alle kleur lijkt uit het leven weg te trekken het leven verdort.
Dat is wanneer in sprookjes de koning ziek is en het land verdort.
De held moet dan op zoek naar het reddende medicijn en dat is dat wat de ziel terug leidt.
Of zoals Persephone door de Hades werd verschalkt en daardoor verdorde het land.
Symbolische verklaring voor de kringloop van de seizoenen. Maar dieper liggend de tocht door de hel van de ziel.
Ik zou honderden voorbeelden kunnen aanhalen, maar toch zou het nooit de ziel vast kunnen leggen, want dat is onmogelijk.
De ziel is even vluchtig als de wind. (pneuma/geest)
De ziel is de inspiratiebron voor vele mythen, gedichten, sprookjes, boeken, films, liefdesaffaires en spiritualiteit.
Al zou je een bibliotheek bij elkaar schrijven zou het niet voldoende zijn de ziel te omschrijven want ze is de oorzaak der dingen.
Wie zich teveel met duistere invloeden bezighoudt verliest zijn ziel.
Wat inhoudt dat deze in het onbewuste verdwijnt en het licht zal uitdoven.
Maar net als Persephone kan de ziel terugkeren van die hellevaart want ze is onsterfelijk.
De oeroude strijd tussen goed en kwaad gaat tussen het onbewuste/duisternis en het licht of bewustwording.
Tegelijk is het zo dat beide kanten in vele, oneindige facetten in iedereen aanwezig zijn.
Maar welke positie neem je in, of waar kies je voor?
Wil je in je zelf gekozen Hades blijven of bewuster worden?
oké. sorry. ik wist niet dat de ziel alleen haar lichte [positieve] kanten kent. ik begrijp nu dat dit is ontwikkeld door trauma's en dat ik er zelf ook een steentje aan bij gedragen heb. maar dat kan ik veranderen, ik ben toch pas 15 jaar
Beheerder |
De ziel kent zowel lichte als duistere kanten en ervaringen.
Op zich kun je het geen vorm opleggen.
Het ondergaan van tegenstellingen is iets anders dan erboven te staan of in het midden te verblijven.
Zelfs de hoogst ingewijden beseften hoezeer ze verdeeld waren.
Zonder schaduw is er immers niets te onderscheiden zoals er ook in louter duisternis niets is te ontdekken.
Het een is een voorwaarde voor het ander. Maar bewust kiezen voor het kwade is verkeerd.
Bewustzijn is het bewust worden van alle aspecten dus ook de lichte.
Het is een illusie dat je alleen aan de lichtende kant kunt staan, want niemand is volledig verlicht en er is nooit iemand geweest die op alle vlakken verlicht was, zelfs Jezus of Boeddha niet.
Je kunt hoogstens een groter of breder bewustzijn ontwikkelen en dan heb ik het niet over een hoger niveau want het gaat onvermijdelijk samen met een even grote dieptekennis.
Ontheven zijn aan de tegenstellingen betekent ook niet leven.
Dus iemand die ergens in een woestijn aan intens navelstaren doet kan ontheven lijken,
maar dat komt omdat hij de dualiteit en de strijd van het leven niet ondergaat.
Je kunt het ook vermijdingsgedrag noemen.
Innerlijk zul je echter ook tegen je conflicten aanlopen.
Je kunt op de Himalaya gaan zitten maar neemt in je rugzakje jezelf mee.
Ik begrijp dat ik niet verlicht kan zijn. Ik wil daar ook eerlijk gezegd geen moeite voor doen
Ik zal nooit bewust kiezen voor het kwade, want als ik even niet oplet stapt mijn ziel weer gelijk in het licht (de positieve kant) :). Want dat is al een aantal keer gebeurd
Of in elk geval niet volledig verlicht. Een glimlach op mijn gezicht en mijn ogen twinkelend van blijdschap vind ik voldoende
Beheerder |
Diegenen die in het licht menen te verkeren, zijn het meest onbewust van hun duisternis.
Bedenk wel dat hoe verder je het licht opzoekt hoe sterker de tegenpartij zich laat gelden en je dromen bewijzen dat.
begrijp ik