Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Herhalende droom over een klasgenoot (man)

S.G
7 jaar geleden

Beste,

Ik heb sinds twee dagen telkens dezelfde droom:
Ik begeef me in een soort hotel of appartementencomplex met vele kamers en studioos en ik heb ook toegang tot elke kamer/studio waar ik ook in kan wonen (ik krijg zeg maar het gevoel dat ik in de kamer/studio mag wonen met de bewoners). Ik kan me niet herinneren wat ik specifiek daar doe, ik krijg alleen het gevoel dat ik daar (in het hotel/appartementencomplex) thuishoor.

Vervolgens kom ik in een kamer/studio terecht waar mijn klasgenoot (m) samen met zijn moeder woont. Wanneer ik de kamer/studio binnenstap, dan ervaar ik het gevoel dat ik samenwoon met m'n klasgenoot (alsof we een getrouwd stel zijn). Vandaag droomde ik dat zijn moeder mij riep voor het eten en dat ik samen met hem en zijn moeder aan tafel zat te eten en dat we aan het praten waren met z'n allen (als gezin).
Wat kan dit betekenen?? Ik heb niet echt interesse of gevoelens voor hem.

Met vriendelijke groet.

6 jaar geleden
Beheerder

[quote]Ik heb sinds twee dagen telkens dezelfde droom:
Ik begeef me in een soort hotel of appartementencomplex met vele kamers en studioos en ik heb ook toegang tot elke kamer/studio waar ik ook in kan wonen (ik krijg zeg maar het gevoel dat ik in de kamer/studio mag wonen met de bewoners). Ik kan me niet herinneren wat ik specifiek daar doe, ik krijg alleen het gevoel dat ik daar (in het hotel/appartementencomplex) thuishoor.[/quote]

Het hotel is de verzorgingsstaat.
Het is ook het onbewuste labyrint.
Je wilt graag verzorgd worden? Het hotel is een soort moederbeeld.

[quote]Vervolgens kom ik in een kamer/studio terecht waar mijn klasgenoot (m) samen met zijn moeder woont. Wanneer ik de kamer/studio binnenstap, dan ervaar ik het gevoel dat ik samenwoon met m'n klasgenoot (alsof we een getrouwd stel zijn). Vandaag droomde ik dat zijn moeder mij riep voor het eten en dat ik samen met hem en zijn moeder aan tafel zat te eten en dat we aan het praten waren met z'n allen (als gezin).
Wat kan dit betekenen?? Ik heb niet echt interesse of gevoelens voor hem.[/quote]

Ook hier een moederbeeld. Je wilt bij het (grote) "gezin" horen. (0verdrachtelijk is dat ook de maatschappij)
Maar je hoort niet in een verzorgingstehuis, je moet op eigen benen gaan staan.
Dat betekent niet bediend willen worden maar zelf je potje koken.
Je hoort ook niet bij je moeder te (blijven) wonen.

PS. Sorry, maar door de problemen met de verminkte moderatietools was dit bericht (en enkele andere) tijdelijk "weggetoverd".