Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hoi allenaal,
Morgen begint mijn toetsweek..
Ik ben best zenuwachtig en heb weer faalangst helaas. Misschien dat dan de droom logischer is voor jullie?
Ik droomde dat ik in een klein vliegtuigje zat zonder stoelen. Je moest je vasthouden aan een leuning en het was erg koid in het vliegtuigje. Ik was samen met mijn beste vriendin. Het vliegtuig maakte scherpe bochten en steeg/daalde bijna verticaal.
De piloot was een aparte man..
We keken door de raampjes heen en steeds scheerde we heel laag boven de grond. We vlogen boven de tropen. Het uitzicht was wel mooi. Veel plantages met bananen en andere tropische planten/bomen. Afgewisseld met oerwouden..
hele korte momenten dat ik even kon kijken.. want vaak ging het vliegtuig weer enorm snel omhoog of draaide weer waardoor ik mijzelf steeds stevig moest vasthouden...
Uiteindelijk kwamen we toch veilig aan op een soort station. Ineens was het een trein geworden leek het wel.. heel vreemd. Ik was op een metro station denk ik, het was onder de grond... De vriendin was ineens verdwenen.
Ik ging via de roltrap naar boven toe en liep het stationsgebouw uit. Ik zag een groepje met buitenlandse hangjongens en ik dacht er eentje te herkennen. Ik gaf m een duwtje (vriendschappelijk).. Toen bleek dat het helemaal niet de jongen was die ik dacht dat het was. Deze jongen keek vreemd en werd boos... Ik liep snel naar de auto toe die me kwam ophalen. (Voorin zat een man van rond de 50)... Ik was een soort op de vlucht leek het wel. Toen deden we snel de autodeuren op slot. Je groep met jongens rende naar de auto toe en blokeerde de weg zodat we niet konden vluchten met de auto. Alsnog gaf de man gas waardoor er een jongen aan de auto hing... raar gezicht...
Later liet tie los.. de auto ging niet zo hard als ik wilde.. (het voelde hetzelfde als die dromen waarin je voeten bijna vastzitten of het gevoel dat je door lijm aan het lopen
bent).
Later kwamen de jongens achter ons aan met hun auto's..
We reden zijstraten in en probeerde ze van ons af te schudden...
Het was alsof ze mij wilde vermoorden... Achteraf zag ik meer mensen die aan het vluchten waren voor de jongens..
Er was een groepje die in een hotel ging..
Ik glipte daar ook naar binnen n sloot mezelf op in de lift... Later ging de lift naar boven en kwam ik uit op een verdieping van een soort paleis... rode fluwelen vloerkleden overal.. er hingen grote kroonluchters aan het plafond...
Het bleek dat ik illegaal in het paleis van de konining van Engeland was... de bewakers kwamen al op mij af toen ik nog niet eens de lift uit was... Het was alsof de bewakers samen werkte met die groep jongens die mij wilden vermoorden... Ik kreeg hetzelfde gevoel.... Ik zei dat ik niks kwaad wilde doen en toen nam de boosheid van de bewakers af.... Ze mompelde wat en toen werd ik wakker...
Hele lange vermoeiende droom...
Kunnen jullie misschien helpen met analyseren?
Deze keer probeer ik antwoord te geven.
Vorige keer ben ik het vergeten.. sorry daarvoor...
Groet, en alvast fijn weekend!
Ce
Beheerder |
Je hebt geen controle over de "vlucht". Zelf zit je immers niet aan het stuur.
Je bent bang voor de capriolen die de piloot uithaalt. Terecht denk ik want zo vlieg je natuurlijk niet met een passagier zonder stoelen steun of houvast.
Het lijkt meer op een achtbaan uit Disneyland. (examenvrees?)
Er bestaat vaak een analogie tussen vliegtuig en trein. Alleen rijdt de trein op de grond en vaste rails. Minder zweverig dus.
De metro duikt het onbewuste in, als een vliegtuig dat zich in de grond graaft.
Dat zijn weer angsten die je aankleven. Uit het onbewuste opdoemende invloeden.
Die vreemden leven in de nacht of zijn niet geïntegreerd in je bewustzijn daarom zijn het ook hangjongeren of uitschot.
Traagheid in dromen komt vaak voor, het is of je niet vooruit komt (in het leven).
Je kunt niet ontkomen aan wat bij je hoort. Geef je die knapen geen beter leven, zullen ze je blijven achtervolgen.
Maar het zijn je eigen spoken. (gedachten)
De anticiperende vrees dat ze je willen doden lijkt mij overdreven.
Later kom je op het terrein van de koningin dat is een dwaze fout. (anima streek?)
Doet mij denken aan Parcival die de ongepastheid had de tent van de koningin binnen te gaan.
In het echt zou daar de onmiddellijke doodstraf op staan.
Er staan niet voor niets wachten. Wie zomaar de koninklijke vertrekken binnen wilde gaan werd letterlijk onthoofd.
Hier is de rode loper uitgerold.
Dat kan op een overwinning wijzen.
Maar uiteraard ook op narcisme. (zoals Trump, LOL)
Misschien de koningsmoord? Ego
De kroon kan een hulde op het werk zijn.
Maar onuitgenodigd mag je daar niet binnen komen.
Misschien probeerden de jongeren je daarvan te weerhouden.
Remmen dus tijdens de dolle rit waar je lemen voeten je niet willen dragen.