Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Droom dat ik niet door opening pas

Jabima
7 jaar geleden

Ik heb al vaker gedroomd dat ik niet door een gat/opening pas waar anderen wel door kunnen. Ik was in de auto, bezig met van alles, toen was er een negroïde man die mijn telefoon nodig had, ik deed eerst of ik het niet zag, hij was boos want even later bleek hij moest een injectie zetten. Hij had alle verkeer lamgelegd en een auto klapte al tegen mijn auto aan, het was druk, vlak bij een vreemde stad. was in een vreemde stad, de meute kwam. Er was demonstratie om een vrouw, klein en nietszeggend, zij woonde in een huis, ik had haar al gesproken, ik had de sleutel van haar huis het was een grauwe sombere straat met oude vergrijsde rij stadswoningen. Ik ging met de sleutel naar binnen, binnen was het leeg, eenvoudig, oud, stil, vochtig en koud. Ik ging de trap op naar boven, naar rechts gebogen zag ik de opening, ik zag haar benen, een schuine opening, ik wist dat ik er niet doorheen kon komen en zei dat, zij zei dat dat wel kon. Toen werd ik wakker.

7 jaar geleden

Je kan schijnbaar niet meekomen met de rest, omdat de anderen wel door het gat konden en jij niet. Kwam het in je droom door je omvang?
De negroïde man is een schaduwfiguur. Hij staat symbool voor je angsten en het onbekende. De injectie kan drugs bevatten of is een vaccin. Dat is in deze droom niet duidelijk. De man legt wel het verkeer lam. Dus misschien bevat het dan toch wel drugs. Weg trippen van de realiteit of kop in het zand steken.

Er wordt geprotesteerd. Zijn er situaties waarin je dat ook wilt maar niet kunt? Je kan immers niet door het gat.

De stad symboliseert je omgeving en de mensen waarmee je omgaat. Het huis is een zelfbeeld. Het staat voor je lichaam en ziel. Het dak zijn je gedachten en intuïtie. Het is wat kil.

Het gat doet me denken aan de schoot van de vrouw. Wil je terug in de baarmoeder?

1 keer bewerkt. De laatste keer was 7 jaar geleden door Esme.

7 jaar geleden
Beheerder

De opstopping betekent stagnatie in je leven of ontwikkeling.
De negroïde man is vaak een chtonische figuur of een aspect uit het onbewuste dat nog in primitieve toestand verkeert.
De injectie zou je net als een slang kunnen doden of genezen.
Vaak ook een beeld van onbewust maken of verlammen.
Hij is een schaduwkant wellicht verbonden met drugs?

Het gat en de benen lijken mij een nauwelijks verholen verwijzing naar, volg mij maar naar een verboden plekje.
Maar daar mag jij niet komen.
Het trapgat of wat het ook was wijst ook naar het hoofd.
Maar het hoofd is hier letterlijk bij of tussen de benen.

De vrouw leeft in een deplorabele staat, zoals in een verwaarloosd deel van jezelf. (onbewuste, achterstandswijk)

De negroïde man en de vrouw lijken mij een verbinding te hebben.

Het "verboden paradijs" is niet toegankelijk, want dat zou een regressie inhouden.

Waarom is de vrouw zo klein en nietszeggend?
Ze is een verwaarloosde anima.

De weg omhoog verloopt nooit via de erotiek.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 7 jaar geleden door Sheherazade.