Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Aangevallen door overleden kind

Patricia
16 oktober 2008

Vanacht werd ik wakker door een griezelige droom.
Ik weet niet juist waar ik was, in ieder geval een huis waar nog enkele personen aanwezig waren. Iemand verwittigde me dat ik niet naar de kamer op het hoogste verdiep mocht gaan want door lag een dood kind in zwarte lakens.
Ik werd bang maar ook nieuwsgierig en ging ongemerkt de trap op, ik kwam in een hoge toren terecht met een ronde trap, ik herinner me goed dat hij 600 treden hoog was. In héél de toren was maar één deur, dus maar één kamer...en die bevond zich helemaal boven op een soort zolderkamer.
Ik twijfelde of ik de kamer in zou gaan want mijn angst werd groter, ik kon het niet laten en ging binnen, daar lang inderdaad een kind van ± 4 jaar, in zwarte satijnen lakens, haar ogen waren open en keken me aan, het waren grote dreigende pikdonkere ogen, het kind wist dat ik bang was...en het was net of ze er plezier in had, ze leek op mijn zus die 7 jaar geleden op 43 jarige leeftijd overleden is aan kanker, dit kind zag er uit als een kleine versie van haar.
Ik was zo bang dat ik mezelf verplichte te denken dat ze nog leefde en gedroeg me daar ook naar, ik vroeg hoe het met haar was terwijl mijn stem hees was van de schrik..ze keek me met haar grote donkere ogen uitdagend aan en kronkelde als een slang in haar bed, ik ging op mijn knieën bij haar op bed zitten en deed alsof er niets aan de hand was, ik durfde me niet om te draaien want ik had een voorgevoel dat als ik dat deed ze me zou aanvallen...ik bleef uiterlijk rustig en glimlachte, ik kwam nog wat dichter en ging met mijn arm over het kind om haar onder te dekken. Ik zie nog die grote, bijna zwarte, ogen die plots begonnen te grijnzen omdat ze genoot van mijn angst...toen ik nog wat dichter kwam greep ze in één ruk met haar 2 handen in mijn haar, zoals een kat die op haar prooi sprong, ze maakte griezelige grommende geluiden, het leek of ze sprak maar niet de mogelijkheid had om als een mens te praten. Ik werd hysterisch en probeerde me los te trekken, maar haar handen waren ijzersterk en losten geen vin, ik sprong recht en begon te roepen om hulp, ik liep de trappen af maar het kind liet mijn haar niet los, ze hing als een vlag aan de mast, het uiteinde van haar kleine lichaam was niet te zien door een nachtkleed dat leek te wapperen in de wind. Het aantal trappen speelden door mijn hoofd "nog 600, nog 600" maar het aantal minderde niet. Ik bleef maar roepen maar niemand kon mij horen...toen ben ik wakker geworden, een opluchting maar de angst was er nog, ik moest mezelf wijsmaken dat het maar een droom was. Als ik de beelden terug voor me zie krijg ik rillingen...
Ik vraag me af wat de betekenis is van deze droom...

3 november 2008

Beste Patricia,

Je hebt deze droom al even geleden gepost en ik weet niet of je nog uitleg nodig hebt, maar ik geef je even toch mijn indruk bij je droom. Uit de hele droom spreekt een enorme angst voor de dood. Begrijpelijk, gezien het verlies van je zus. Waarschijnlijk zegt je droom dat het tijd wordt om je angst voor de dood te overwinnen en je zus los te laten. Als je dat niet doet in de droom en je jezelf verplicht te denken dat ze nog leeft, ontstaan alle problemen.
Je droom geeft aan dat het doen alsof het kind niet dood iets wordt wat je levensenergie blokkeert. Dat maak ik op uit het feit dat het dode kind zich 'als een slang' in haar bed kronkelt. Een slang staat voor seksualiteit, voor levenskracht. En het kind valt je aan, waarbij je opnieuw een beeld van een dier gebruikt dat in dromen geassocieerd wordt met passie en levenslust. In de droom maak je geen contact met het kind. Je durft haar niet aan te kijken. Je gaat letterlijk door de knieën, maar kijkt de dood niet in de ogen. Je loopt er vervolgens voor weg.
Ik denk dat je de dood van van je zus nog niet goed hebt verwerkt en dat dat je eigen leven op dit moment belemmert. Dat het je ervan weerhoudt de dood in het leven te accepteren. Dat gaat over je eigen sterfelijkheid, maar ook over hele gewone dingen. Want de dood is onderdeel van het leven. Als je je niet durft te verhouden tot de dood, wordt het moeilijk om dingen af te sluiten, afscheid te nemen van situaties die niet meer kloppen voor je. En staat het je groei, de start van nieuwe dingen in de weg. Kortom: accepteren en verwerken helpt je om verder te komen. Volgens je droom is dat nu voor je aan de orde. Sterkte!

madelief
13 januari 2009

Hoi ik wil ook graag antwoord op deze droom!

Ik droomde vanacht heel raar dat we oud en nieuw aan het vieren waren en ineens was de kleine van mijn vriendin levend, (terwijl hij met 8maanden zwanger overledn is.)
En het was echt een knulletje van 1jaar,precies hoe hij ook op de fotos was, en ineens was ik mijn vrienden kwijt en ging ze zoeken, we zouden gaan eten met zijn allen, en hoorde ik ineens gehuil, ik kwam een kamer in en het leek of ik in de kerk stond ,zag weer dat kleine kistje en gingen hem weer begraven zo rare droom,,
wat heeft dit te betekenen,

Ik droom al dagen raar, over dat mensen om mij heen overlijden,maar ik niet, en ook he ik gedroomd over dat mijn tanden uit mijn mond vallen!

alvast bedankt

madelief

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024