Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Tas vergeten

6 jaar geleden

Goedemiddag,

Ik droom de laatste tijd heel veel.
Graag zou ik meer willen weten wat het volgende kan betekenen.

Het gaat om twee korte situaties die ik me nog kan herinneren.
De eerste is dat ik op een trap naar beneden loop. Als ik bijna onderaan ben wordt er een klein kind/baby? naar me gegooid.
Wonderwel vang ik dit kind met 1 hand op.

De volgende is: ik ben in een groot gebouw. Als ik beneden ben realiseer ik me dat ik mijn tas ben vergeten en wil deze weer ophalen.
Maar het is een hele heisa om daar weer te komen. Verschillende trappen en gangen moet ik door.
Later verandert de tas in een rugzak.

Groet,
Jannie

6 jaar geleden
Beheerder

Een kind kan de ziel zijn, of een nieuwe mogelijkheid.

De tas wordt een (zware) rugzak en is de ballast (verleden) van het leven waarmee je rondloopt.
Maar het is ook een symbool van op weg zijn.

Juist als je denkt de uitgang te hebben gezien moet je weer terug om je tasje op te halen.
Echt zoiets voor een Loesje. Ben ik eindelijk uit de put, vergeet ik mijn handtasje. LOL

1 keer bewerkt. De laatste keer was 6 jaar geleden door Sheherazade.

6 jaar geleden

Dromen laten je beelden in symbolieken zien. Het kind in je zelf wordt vanaf een hoogte naar je geworpen. Hiermee mag je het kind in jezelf naar boven halen. Het gaat om oude normen en waarden die je nu kunt overwegen. Herinneringen van vroeger mogen gekoesterd of afgesloten worden.

Het gebouw is je lichaam en ziel. Je bent groter en ouder geworden. De tas is je persoonlijke bagage. Het heeft weer te maken met het kind in jezelf. De trappen en gangen is een labyrint. Het is het opzoek gaan naar de juiste route.

6 jaar geleden

Bedankt voor je reactie.
Gedeeltelijk kan ik de uitleg plaatsen. Vooral de oude normen en waarden die ik nu kan overwegen.
Het kind wordt vanaf beneden naar mij gegooid.

6 jaar geleden

Van onderen staat symbool voor het onbewuste. Het onderliggende.