Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Droom over mijn beste vriend

Sneeuwvlokje
6 jaar geleden

Afgelopen nacht droomde ik dat ik samen met een groepje (ik kon de personen niet herkennen) en mijn beste vriend buiten aan het lopen was. We kwamen langs een klein hutje met een oude vrouw erin. Ik zag dat er een vonk (uit het niets) oversprong op het hutje en die vloog in de brand. Mijn beste vriend rende het hutje in om de oude vrouw te redden. Ik was super bang dat ik hem kwijt zou raken en begon een beetje te huilen. Toen hij naar buiten kwam met de vrouw, rende ik op hem af en gaf hem huilend een kus op de wang en begon hem te knuffelen. Tijdens het knuffelen herhaalde ik steeds maar weer dat ik zo bang was dat ik hem kwijt zou raken. Hij zei tegen mij dat niets ons uit elkaar zou kunnen halen.

Mijn vraag is nu dus: wat betekent deze droom? Want hij speelt vaker een rol in sommige dromen, maar het is nooit zo heftig geweest als nu.
Kan iemand me helpen?

6 jaar geleden
Beheerder

Misschien heeft hij de heks gered?
Baba Yaga die in een hutje in het bos woont LOL
Mag ook moeder natuur heten.

Het hutje is een beeld van huisje boompje beestje of een relatiedroom.

De oude vrouw kan ook zijn moeder zijn, waar hij "warm", of "het vuur voor uit de sloffen voor loopt".
Het is ook een beeld van de anima in haar favo slachtofferrol.

De vraag is, waarom het vonkje niet tussen jullie oversprong?
Is het vonkje een bedreiging voor zijn relatie met de moeder?

Sneeuwvlokje
6 jaar geleden

Bedankt voor je antwoord. Ik ben denk ik bang dat als ik zou toegeven dat ik hem leuk vind, dat ik dan mijn vriendschap met hem stuk maak.

6 jaar geleden
Beheerder

Ja maar als jij later als (oude) vrouw in een hutje alleen woont, betreur je wellicht dat je het vonkje geen voeding gaf?