Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Zoenen

6 jaar geleden

Hallo,

Ik heb een paar keer, wel heel erg lang geleden gehad dat ik mijn vriend zoen in mijn droom. (Diegene ken ik niet) maar ik krijg er dan ook een gevoel erbij. En dan even later zoen ik diegene weet. Even later spring ik dan op het dak van het schuur en loop ik naar de andere daken beetje springend alsof het een trampoline is.

Ik ben erg benieuwd waarom ik dit droom omdat ik dit wel een keer eerder had en ik er dan ook een gevoel er bij heb.

Groetjes,

Tugce

6 jaar geleden
Beheerder

Kom van dat dak af (Peter Koelewijn, LOL)
Je bent euforisch en denkt de wereld te kunnen ontsnappen.
Liefde is de dingen met een roze brilletje zien.
Niet meer met 2 beentjes op de grond staan.
Liefde is een droom. Vaak een illusie gebaseerd op projecties en idolatrie.
Pas maar op dat je niet dóór het dak gaat. LOL

6 jaar geleden

Dromen laten beelden in symbolieken zien en dient als verwerking van het gebeuren in je leven. Een fijn gevoel overheerst. Je schreeuwt het over de daken. Het springerige gevoel (als een trampoline) geeft je vlinders in de buik. De schuur staat voor opslagplaats. Bepaalde gevoelens heb je weggestopt. Er bestaat ook nog zoiets als intuïtie.

Je kent het vast wel het ‘gelukshormoon’ Een stofje in je hersenen die er voor zorgt dat je je goed en gelukkig voelt. Dopamine stimuleert ook het libido. Deze stoffen kun je ook in voedingsmiddelen vinden, zoals chocolade. Tijdens de droom maakt het lichaam deze stof aan door de beelden die je zag. Een kus maakt dit sensationele gevoel ook. Vlinders komen naar boven en krijg je het gevoel in je maag als zweven.

6 jaar geleden

Ja dat klopt allemaal, behalve de bepaalde gevoelens die ik wegstop. Ik denk dat ik daar nog wel achter kom. Het is zo raar dat je verschillende dingen droomt en dan lees je de uitleg en dan denk je zo van huh ja dat is ook zo. Dromen blijven interresant vind ik. Bedankt voor de uitleg!