Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hallo,
Ik had een angstaanjagende nachtmerrie en ik ben echt op zoek naar een verklaring :
Ik lag op m'n kamer in m'n ouderlijk huis in m'n bed. Mijn moeder lag, over de lengte van het bed gezien, boven mij. Allebei lagen we opgekruld op onze zij en ik lag zeg maar met m'n hoofd bij haar billen.
Ik zag niet dat zij het was, maar het was een gevoel.
Ik zag de deuropening. Het was donker en de deur stond op een kier. Ik keek naar de open deur. Ineens was de deur verder open en stond er een verschijning in het midden van de kamer. Het volgende moment stond de verschijning naast m'n moeder. Hij boog over haar heen. Ik was angstig, probeerde haar wakker te maken maar er kwam amper geluid uit m'n keel. Ik kneep in dr benen. Ik kon me verder niet bewegen.
De gestalte deed een stap achteruit, het was een geestachtige gestalte. Hij deed een stap in lijn richting en stond vlak naast me. Ik begon paniekerig adem te halen en probeerde te schreeuwen, m'n moeder wakker te maken, maar wederom geen geluid, kon me niet bewegen. De gestalte, die nu een duidelijk, maar onbekend gezicht had, begon te grijnzen, een gemene grijns, boog achterover en dook vervolgens voorover zo m'n lichaam in, terwijl ik eindelijk kon schreeuwen en wapperde met m'n armen. Doordat mijn man, niet door hebbende dat ik een nachtmerrie had, tegen me aan kwam liggen km te knuffelen, werd ik wakker.
Ben er nog steeds ondersteboven van. Heb bijna nooit nachtmerries. Deze was echt echt eng.
Ik hoop dat iemand me een beetje kan vertellen wat de betekenis zou kunnen zijn.
Beheerder |
Is het niet merkwaardig dat jij en je "moeder" standje 69 liggen?
Lijkt mij niet zo aangenaam om met je hoofd bij de billen van je "moeder" te liggen.
Allebei dan nog in een foetushouding.
De vreemde invloed zal er vast wel wellust bij ervaren hebben.
Doet mij wel denken aan het schilderij de Luxeria, waar Pan om het hoekje komt kijken en die houdt wel van een geintje.
Haha je begrijpt niet hoe we lagen, zij lag met Dr hoofd op het kussen, halverwege het bed lag mijn hoofd op d'r onderbenen, mijn voeten lagen bij het voeteneinde. We keken allebei dezelfde kant op.
Maar eigenlijk gaat het daar niet om, het gaat denk ik meer om de verschijning die gemeen lacht en in mij verdwijnt.
Dromen laten beelden in symbolieken zien en dient als verwerking van het gebeuren in je leven. De moeder staat voor zorgzaamheid en geborgenheid. Het 69 standje kan staan voor Yin en Yang. Ze vertegenwoordigen de tegenpolen, zoals mannelijk en vrouwelijke, zwart en wit, groot en klein, warm en koud enzovoort. Het symbool 69 staat ook voor het sterrenbeeld Kreeft.
De slaapkamer is een plek om tot rust te komen. Tijdens een droom komt je onbewuste naar boven. De gestalte kunnen je negatieve eigenschappen vertegenwoordigen zoals angsten, woede, koppigheid, luiheid, kattigheid en jaloezie. Gelukkig was het maar een droom.
1 keer bewerkt. De laatste keer was 6 jaar geleden door Esme.
Beheerder |
Je ligt letterlijk aan haar voeten als ik het goed begrijp?
Dat is een onderdanige positie.
Ik snap niet in welke kronkel je lag want met het hoofd op haar onderbenen en tegelijk de voeten bij het voeteneinde?
Dan moet je wel in een u bocht hebben gelegen of in een ourobouros houding. (kop staart verbinding)
De "entiteit" die in je lichaam dook lijkt mij de lust.
Wat nauwelijks iets verandert aan de eerdere verklaring.