Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

2 nachten achter mekaar bijna dezelfde droom

dreamy
24 oktober 2008

hallo,

ik wilde even mijn droom vertellen omdat ik al 2 nachten over 2 dezelfde dingen droom.
eerst droom ik dus dat ik zwanger ben, gisternacht was ik net zwanger en vanacht droomde ik dat ik het kindje echt goed voelde me moeder zei nog denk dat je al 7 maanden bent zonder dat ik dat wist en ik hem ook zag liggen door een lichte vel van mijn buik heen,en daarna droom ik dat er iets ergs gebeurd waardoor ik dood ga gisternacht was het een vliegtuig die neerstortte en ik zei ook echt nou dat was het dan nu gaan we allemaal dood en vanacht was het oorlog het luchtalarm ging af deed de deuren en ramen dicht en er stond een man om mij dood te schieten maar was helemaal niet bang zei ook schiet me maar dood.
ik vind het zo raar dat ik 2 nachten achter mekaar bijna hetzelfde droom wie weet wat er ongeveer bedoeld wordt hiermee.
hoop dat iemand dit mij kan vertellen.
groetjes

dreamy
31 oktober 2008

kan echt niemand mij vertellen wat dit dan betekend of wat er bedoelt wordt met deze droom??
ben echt heel nieuwsgierig wat dit nou is omdat ik het 2 nachten namekaar heb gedroomd
groetjes

1 november 2008

Hoi dreamy.

Wie als vrouw over een zwangerschap droomt zou in het waakbestaan een droom in vervulling kunnen zien gaan.
Het getal 7 is heilig, ook in dromen.

Wie in de droom kinderen koestert of draagt zou in het waakbestaan problemen de baas kunnen worden.

In de buik wordt ons lichamelijke voedsel verteerd, maar in de droom verteerd de buik het geestelijk voedsel dat we dagelijks tot ons nemen. Als we iets ondraaglijks hebben meegemaakt dan kan dit soms moeilijk verteerbaar zijn.

De dood die in de droom verschijnt als gedaante of als gebeurtenis kondigt maar zelden de lichamelijke dood aan. Meestal verschijnt een dergelijk symbool in onze dromen aan het einde van een bepaalde periode.

Soms is het de angst op herhaling waardoor er in de droom oorlog is.
Misschien ben je bang voor iets wat al eerder hebt mee gemaakt wat niet zo leuk was.

Het is van belang of het om een onbekende of een bekende man gaat. De onbekende man in de droom symboliseert de schaduwkant van de dromer. Vaak is de onbekende achtervolger in onze dromen de duistere kant van onszelf. De onbekende man wil ons dwingen onze gebreken onder ogen te komen. Dromen over een onbekende man monden vaak uit in ware nachtmerries.

Het raam houdt verband met het open of gesloten zijn. En jij bent de ramen en deuren aan het sluiten, maar die man is je net even te vlug af en jij denkt dat hij je dood wil schieten, maar dat is niet zo, het gaat om het probleem waar je niet aan wilt, lees wat het raam voorsteld.

Is het raam van ons huis in de droom geopend dan zijn we in het waakbestaan open naar de buitenwereld, is het raam dicht dan zijn we gesloten

De deur kan gezien worden als een lichaamsopening maar ook kan het onze geslotenheid of openheid symboliseren. Dat kan betekenen dat jij je afsluit voor je eigen problemen.

Het schieten in de droom staat symbool voor de beslissingen die genomen moeten worden.
Wat kan betekenen dat jij je liever dood laat schieten dan je eigen problemen aan te pakken.

Zo maar een paar woorden uit je droom, wat er staat hoeft niet zo te wezen omdat alle mensen verschillen, gebruik wat voor jou goed is.

Sterkte en groeten H@ns

dreamy
2 november 2008

hee hans,

bedankt voor je uitleg.
vind het altijd wel heel interessant en eigenlijk klopt het zo´n beetje ook wel.
maar wat wordt er dan bedoelt met het getal 7 waarom is die heilig??
ik was het raam dicht aan het doen omdat het luchtalarm afging en die man die me dood wou schieten was voor mij onbekend.
maar nogmaals bedankt voor je reaktie.
groetjes

3 november 2008

Hoi Dreamy.

Getal 7 Komt veel voor denk maar aan een week heeft 7 dagen je levens cykles is ook in blokken van 7 verdeeld in een tijd van 7 jaar word je lichaam helemaal weer schoon of gerenofeerd, lidtekens kunnen dan verdwijnen en het getal 7 komt veel in de bijbel voor, vandaar het woord heilig enz.

Nu droom jij dat je 7 maanden in verwachten bent, dat kan betekenen dat 7 maanden met een probleem worsteld of dat je nog drie maanden ergens voor vechten moet om het te krijgen.

Wie als vrouw over een zwangerschap droomt zou in het waakbestaan een droom in vervulling kunnen zien gaan.

De onbekende man wil ons dwingen onze gebreken onder ogen te komen.

Indien in de droom het luchtalarm of een ander schel alarm klinkt, moeten we in het waakbestaan trachten na te gaan waarom we zo onrustig zijn. Luchtalarm in de droom is namelijk altijd een oorzaak van innerlijke onrust.

Zo maar weer.

Groeten H@ns.

3 november 2008

Hoi Dreamy,
Het getal zeven gaat ook over de tegenstelling tussen gevoel en verstand, de strijd tussen de liefde en de wijsheid. Vaak wordt die tegenstelling in dromen vertaald als een strijd tussen het vrouwelijke of moederlijke aan de ene kant en het mannelijke aan de andere. Dat thema zit ook wel in je droom. Het vrouwelijke, de gevoelskant, wordt gesymboliseerd door het aanstaande moederschap. Zonder dat je het weet, groeit er iets moois. Je moeder (opnieuw die vrouwelijke energie) wijst erop: het zit al in je, maar je hebt er tot nu toe geen aandacht aan besteed. Een zwangerschap wijst op een nieuwe fase in je leven, de dood gaat over een afsluiting van een oude fase.
Heb je op dit moment in je leven een situatie waarin je gevoel het ene zegt en je verstand het andere? Want er is in je droom sprake van een strijd, oorlog. Het luchtalarm zegt dat je gedachten steeds alarm slaan - lucht is het symbool voor je gedachten. Ook een mannelijke energie. Je droom zegt je nu dat je niet bang hoeft te zijn voor het einde van een bepaalde fase. Als je het nieuwe met open blik tegemoet gaat, komt het goed. Dus niet de deuren en ramen dicht doen. In je droom zeg je zelf vol vertrouwen: schiet mij maar dood. Dat betekent dat je er klaar voor bent om je gevoel te volgen en niet langer bang te zijn van al die gedachten die zeggen dat het nieuwe gevaarlijk is. Wat de nieuwe fase is, weet je zelf ongetwijfeld het beste.

dreamy
3 november 2008

hee hallo,

jullie hebben allebei eigenlijk heel erg gelijk tjee.
wat vaag dat je zo raar kan dromen over dingen waar je in het echte leven zo erg mee bezig bent.
zal het effe uitleggen:4 maanden terug ben ik bij een plastich chirurg geweest voor een borstverkleining omdat ik zo last van me schouders nek en rug heb,nou wordt ik volgende week geopereerd en heb je ongeveer 3 maanden nodig om echt helemaal hersteld te zijn vandaar het getal 7.
ga dan ook een oude fase van me leven afsluiten omdat ik bijna 1.5 jaar thuis hebt gezeten om voor me dochertje te zorgen en na me bvk een nieuwe baan ga zoeken en een nieuwe fase van me leven in ga.
vind die operatie best wel spannend omdat ik nog nooit een operatie heb gehad en het is echt niet zomaar iets.
maar goed harstikke bedankt voor jullie reaktie en vind het een beetje vreemd hoe alle puzzelstukjes van me droom in mekaar vallen nu.
grappig.
groetjes

3 november 2008

Hallo Dreamy,
ik vind het altijd wel mooi, hoe dromen werken. Alsof ze zeggen: je snapt het overdag niet helemaal, dus laten we nu maar even wat symbolen geven. Misschien dat je het dan wel snapt :-)
In elk geval wil ik je nog even sterkte wensen bij de operatie en heel veel succes met het vinden van een nieuwe baan!

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024