Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Droom over roze kamer

R
6 jaar geleden

Ik droomde vandaag dat ik in een kamer was (dat een beetje leek op een kamer uit mijn ?oude huis) deze kamer was helemaal roze beschilderd(met namen de muren vooral) mijn bed(huidige bed die ik nu heb) die lag daar maar wij(moeder en tante) waren het aan het verplaatsen beetje een andere inrichting geveb weet iemand wat dit betekend?

6 jaar geleden

Dromen laten beelden in symbolieken zien en dient als verwerking van het gebeuren in je leven. Het huis staat voor lichaam en ziel (ideeën, karakter en vaardigheden). De kamers zijn de eigenschapen die je bezit. Het ouderlijk huis geeft je oude herinneringen. Roze staat in deze droom symboliek voor dat je op een roze wolk zit. Kinderlijke onschuldigheid en fantasieën laten je dagdromen. De boel wordt verplaatst, omdat je alles ontgroeid bent. Je bent geen kind meer. Je mag op onderzoek uitgaan en je ontplooien.

6 jaar geleden
Beheerder

Misschien draag je een (te) roze bril.
Het verleden lijkt vaak mooier dan het was.

R
6 jaar geleden

Bedankt voor de uitleg, ik kan me er wel in plaatsen alleen vroeg ik me af welke eigenschappen die roze kamers betekenen dan?

6 jaar geleden
Beheerder

Roze is Eros.
Kan met liefde te maken hebben.

6 jaar geleden

De kamers die de eigenschapen bezitten, is een zoektocht. Wanneer je meer aan zelfreflectie doet, leer je jezelf beter kennen. De eigenschappen kunnen goede als slechte aspecten zijn. De eigenschappen in de roze kamer zijn kinderlijk, naïef, knuffelbaar, afhankelijk enz. Deze ben je ontgroeit.