Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Tocht

Ce
6 jaar geleden

Ik droomde dat ik een soort doel had.
Ik moest naar een grote rivier aan een grasveld om daar uiteindelijk te gaan zwemmen.

Om daar te komen moest je enkel recht vooruit. Ik kwam langs voetbalvelden en liep tussen twee velden door. Ook over een trappetje naar boven in die richting. Ik ging niet naar links of maar rechts. Alleen maar rechtdoor. Ik liep ook een keer tussen twee donker blauwe hekken door met ook donker blauwe kettingen eraan.

Ik hoorde steeds van een vrouw.
(Moederachtig persoon), dat ik daar niet kon zwemmen op mijn eind bestemming.
Toch ging ik door met mijn weg.
De droom leek dagen te duren...
Ik maakte echt een tocht. Soms door drukte en soms door natuur. Uiteindelijk haalde ik mijn doel. Een grote grasvlakte met moeras en daarachter een stromende rivier. Het was bewolkt maar warm. Drukkende zomerdag...
Ik was alleen midden in de natuur.
Er stond ook een heel groot hek/poort waar je gewoon langs kon als je wilde. Het had geen functie meer... het voelde als bereiken van mijn doel dit jaar.. Slagen! (Ik zit nu in de vijfde van Havo)

6 jaar geleden
Beheerder

Het lijkt erop dat je een keus hebt gemaakt en doorzet.
Ik denk aan eerdere dromen met grasvelden en watertjes (polderlandschap)
De waarschuwing lijkt mij wel terecht, want dat grasveld en het moeras zijn aanlokkelijk en tegelijk heel gevaarlijk.
Het moeras zou je immers kunnen laten wegzinken of opslokken. (moeras kan een depressie zijn)
De stromende rivier is het leven zelf maar tegelijk het onbewuste.
Dat water voedt weliswaar het gras maar ook het moeras (ondergelopen of doordrenkt deel van het bewustzijn).
De natuur kan ontspannend zijn, maar het is niet de maatschappij waarin je leven moet.
Terug naar de natuur, de renaissance? Het is waarschijnlijk je behoefte aan afzondering en rust na je "hek"-tische tocht.
Kettingen en hekken zijn beletsels en dirigeermethodes, of ijzeren disciplines.
Zwemmen is een gevoel van vrijheid. Vis in het water.

Het spelen (voetballen) laat je liggen.

Hier gaat het om doelgerichtheid en de keuze of de volwassen wil breken door de (neurotische) twijfels heen.