Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Dromen over trein

Anoniem r
6 jaar geleden

Hallo ik droomde dat ik in eem trein ging stappen. Ik zag een collega van mij zij scheen jarig te zijn of iets(de dag eevoor) haar tante werkte bij de trein en ging overal dingen omroepen vooe haar dus zei zij tegeb mij dat haar tante altijd zo overdreven was. Daarna was er ook eten stond op een soort van kruk was pastei(was haar eten van de dag ervoor van haar feest dus) zij pakte ee 1 en at het er waren twee. Dus toen gingen we naar binnen en daar zat 1 van mn oude beste vriendinnen ( we hebben sinds kort weer contact n we hadden 3 jaar een soort vab ruzie) dus zij zat ook in de trein maar had heel veel koffers en ik had dus geen koffera want die had ik ak ergens achter gelaten. Zij was het er niet mee eens dat ik geen koffers hoefde te sjouwen en zij wel.. ik stond toen op en wilde sat ander meiske haar koffer boven doen. Waar je het kan opbergen zeg maat (meestal is dat in vliegtuigen) de eindbestemming was Rotterdam trouwens :) weer iemand way deze droom betekend

6 jaar geleden

Dromen laten beelden in symbolieken zien en dient als verwerking van het gebeuren in je leven. In de trein reis je met de massa mee. Je laat je meevoeren (eten) als in een kudde. Je bent volgens de beschrijving van je droom een groepsmens. Je collega vindt de tante overdreven, dus is zij een bescheiden typetje. Een koffer staat voor bagage (problemen of ervaringen), die je niet hebt. Ik denk dat je redelijk ontspannen het leven doorgaat en verder geen moeilijkheden maakt of ziet. De ruzie is door deze instelling ook weer goed gekomen.