Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

mijn droom de tweede

rldvdr
16 jaar geleden

in mijn droom was ik samen met mijn schoolklas in Mexico op vakantie. we waren bij de zee. ik wist wat er komen ging namelijk een enorme vloedgolf zou ons overspoelen en niet 1 keer maar 3 keer. ik wist wat ik moest doen om te overleven: adem inhouden, je vast houden en naar boven kijken. sommigen van die klas wilden mij niet geloven. maar ik had gelijk gekregen, ik zei tegen hun dat ik het hun had verteld en dat ik wist wat ik moest doen omdat ik het al een keer had meegemaakt.

** ik werd wakker**
** ik viel in slaap**

mijn droom ging verder en ik ontdekte dat ik niet alleen met mijn schoolklas daar was maar ook mijn ouders ( niet mijn werkelijke ouders ) en ook zou ik in de droom 1 broer en 2 zusjes hebben ( wat in het echte leven niet zo is ) onze ouders zaten veilig en droog in een appartement, wij zochten contact met ze per telefoon maar door die golf kon ik niet meer bellen met mijn mobiele telefoon. ik zocht ze op per lift en ze deden over alles nogal lacherig. ik trapte '' mijn moeder'' want ik was zo boos op haar dat ze ons liet stikken. ik liep weg naar een café en zag dat ze met een zwemleraar stond te praten. '' mijn vader'' kwam mij achterna en we hebben samen gepraat in dat café. die jongen ( mijn broer zogenaamd ) zei tegen mijn zusje dat hij mij niet als vrouw zag. mijn zusje pakte mijn been en schoof mijn handdoek omhoog en zei: zie je wel.

dit was mijn 2e rare droom deze week.

16 jaar geleden

Hoi.

De telefoon is een middel om te communiceren. Ook in de droom heeft het meestal die betekenis. De telefoon staat voor verbindingen, contacten en nieuws. In de droom gebeld worden kan te maken hebben met een toezegging, maar ook een afzegging.

De vloed die in onze dromen opkomt heeft bijna altijd een negatieve betekenis. Het symboliseert meestal de angst dat onze psyche schade op zal lopen. Komt in de droom het water tot aan de dijken te staan, maar bezwijken deze niet, dan symboliseert dit onze kracht waarmee we ons tegen invloeden van buitenaf verzetten. De vloed kan echter ook de sporen van het verleden wegwassen en derhalve reinigend werken.

De overstroming in de droom is een teken dat we in het waakbestaan overspoeld zullen worden met valse gevoelens van wanhoop, verdriet of pijn. Overstromingen duiden er vaak op dat de dromer emotioneel geheel uit balans is geraakt, hetgeen zijn uitwerking op het gehele dagelijkse leven kan hebben. In dergelijke gevallen is psychische hulp meestal niet uitgesloten. Let er vooral op wat er overstroomd.

De ouders die we in de droom tegenkomen staan meestal symbool voor de gebeurtenissen uit onze jeugd. Vaak verschijnen onze ouders in onze droom als we in het waakbestaan behoefte hebben aan geborgenheid en liefde. In dromen van jongeren verschijnen ouders ook vaak als weerstandssymbool.

De vader die we in de droom tegenkomen is vaak de man die ons bij staat met zijn raad of ons wil manen tot discipline. Voor de juiste betekenis is de relatie die we in het waakbestaan met onze vader hebben of hadden van groot belang. Is of was de band met onze vader goed dan verschijnt hij meestal in de droom om ons te helpen, naar ons te luisteren of om ons raad te geven. Is of was de band met onze vader in het waakbestaan niet goed dan kunnen we in beter zijn adviezen negeren.

Ik heb wat woorden voor je opgezocht, kijk maar of er iets is wat je kan gebruiken of van toepassing is.

Groeten H@ns.

16 jaar geleden

Eigenlijk zegt deze droom hetzelfde als de eerste die je postte. Er is sprake van een enorme hoeveelheid emoties die je overspoelt. Je herkent het, je hebt het al vaker meegemaakt. Je overlevingsmechanisme is niet ademhalen, jezelf vastzetten en omhoog kijken, in je hoofd beredeneren wat je kunt doen. Boos worden geeft vaak eenzelfde lichamelijke reactie, let maar eens op. Maar je ziet, de droom gaat door, dus de oplossing die je koos, werkt niet. Opnieuw word je met eigen reactie geconfronteerd op je emoties die je overspoelen: je gaat met de lift, weer naar boven, weer naar je hoofd. Zo verbreek je het contact met mensen die van je houden. Zij reageren vervolgens lacherig, nemen je niet serieus. Dat herken je misschien.
De zwemleraar in je droom is belangrijk, hij is de hulp. Iemand die je leert zwemmen, leert je om te gaan met de vloedgolf aan emoties die je nu overstromen. Het valt me op dat je net als in je andere droom bij je been wordt gepakt, alsof je pootje wordt gehaakt. Hier is er weer een duidelijke koppeling met vrouwelijkheid: je krijgt de boodschap dat je niet echt een vrouw bent. Dat is wat ik ook uit de andere droom haal: je verborgen mannelijke, agressieve kracht is veel groter dan je van jezelf accepteert. Dat is iets positiefs, want die kracht heb je nodig in de wereld, maar je moet 'm wel leren beheersen, want nu overspoelt ie je en staat ie tussen het contact tussen jou en mensen die belangrijk zijn voor je. Succes ermee.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024