Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Buurvrouw verteld haar droom in mijn droom... Bizar!

Wendy
30 oktober 2008

Hoi Lieve mensen,

Vannacht schrok ik wakker van een enge droom, iemand enig idee wat deze (kan) betekenen? Hij ging als volgt:

Ik woonde in een groot huis samen met mijn buren (in het echte leven woon ik achterom bij mijn buren en ligt het huis aan dat van hun vast dus dit is niet zo vreemd.) Ik huurde er een kamer op de bovenste verdieping en weet dat ik er nog niet lang woonde. De buurvrouw stond op de overloop boven en ik ook toen de vloer begon te bewegen. De buurvrouw zei nog dat dit normaal was, er waren vaker verzakkingen maar deze keer was het heel heftig en ze schrok toen het zo te keer ging en riep dat ze haar man ging bellen. Toen riep ze dat overal in huis de stroom was uitgevallen. Ik besloot te gaan mediteren om de boel stil te krijgen en dat lukte.

Even later liep ik met dezelfde buurvrouw bij het politieburo. Ineens zegt ze: "Och, ik heb me toch wat gedroomd vannacht!" En ze verteld het volgende: ze droomde dat er veel vliegen boven het huis van ons waren, daarna was haar verteld dat er onder het huis lijken lagen en heel veel botjes. Hierdoor kon de energie niet goed stromen in het huis werd haar verteld. Ik schrok ervan want ik wist in mijn droom dat ik normaal degene ben die de dromen goed onthoud en niet de buurvrouw dus ik legde de energiestroom in mijn droom uit dat de droom voor mij bedoeld was.

We liepen verder en kwamen langs een soort kermis, er was een grote ijzeren poort met bovenin geschreven "La Gitanas" (vertaald de zigeuners) ineens spring ik omhoog, zo hoog als de hoogste kermisattractie, ik schrik me een hoedje. De buurvrouw roept dan "Whiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeee!!! Dat wil ik ook; zo hoog springen!". Zelf ben ik blij dat ik weer gewoon gezond op de grond terecht kom, van mij hoeft dat springen dus niet zo. Dan schrik ik wakker, behoorlijk van slag door de enge droom.

Heeft iemand een idee hoe ik deze droom moet duiden? Bij mij persoonlijk duiden vliegen meestal op niet veel goeds, dat wilde ik jullie er nog bij vermelden. Alvast bedankt!

Groetjes,
Wen

30 oktober 2008

Beste Wendy,

De droom gaat naar mijn idee over jou, over hoe het nu met je gaat. Het klinkt alsof je erg in je hoofd zit (je kamer is helemaal boven en je staat op de overloop). Daardoor stroomt de energie niet (stroomuitval) en ben je instabiel (de vloer beweegt). Je schiet om de haverklap omhoog, in de stress, denk ik. Het probleem lijkt zowel in je gedachten te zitten (de vliegen boven je huis wijzen op een hoop nare dingen die je boven het hoofd hangen), als onder je. De buurvrouw probeert het op te lossen door haar man te bellen, terug te vallen op mannelijke energie. Dat staat voor het denken. Maar in je droom biedt dat geen uitweg. Wel jouw meditatie.
Steeds komt terug dat je tot rust moet komen, moet aarden, met beide benen op de grond wilt blijven. Dat is de echte oplossing, maar dat gaat je niet zo makkelijk af: er zit nog een blokkade onder de grond. Er is iets ouds, de lijken, die de werkelijke oorzaak zijn van de energieuitval. Dat oude weerhoudt je ervan om echt in het nu te leven. Vermoedelijk zegt de droom dat je er hulp bij nodig hebt. Dat maak ik op uit de buurvrouw, die voor jou droomt, en uit het feit dat je in de droom bij het politiebureau bent. Dan is er een autoriteit nodig om de oplossing voor de problemen te helpen vinden. Iemand die je kan helpen om in die meditatieve toestand te komen, door met je te kijken waar die lijken voor staan. Het verleden dat nu begraven is, maar dat je energiestroom nog altijd blokkeert.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024