Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Twee dagen deleden droomden ik en mijn man ongeveer dezelfde droom, normaal onthoud hij nooit zijn dromen en verteld hier ook niet over. Maar die nacht was dat echter anders s'ochtends zei hij meteen bij het ontwaken "K'heb gedroomd over een trein" zijn droom verliep als volgt: Wij twee zaten samen op een oude tram die door de stad reed, opeens begon de bestuurder roekeloos en hard te rijden, in de verkeerde richting , ope het verkeerde spoor. Na een lange rit kwam hij ontspoord tot stilstand waarna mijn man opstond en de man helemaal knock out sloeg. Mijn droom ging anders ik zat met mijn familie op een trein in een gure stad, toen we ergens stopten was het huis waar we voor stonden mijn huis waar mijn vader aan het werk was. Mijn man kwam opdagen op zijn motor samen met een andere jongere kleinere motorrijder, ze begonnen te racen tussen de geparkeerde auto's. Op een gegeven moment stopte de race en begon mijn man zijn tegenstander te vermoorden door rake bloederige klappen in het gezicht, de jonge motorrijder stierf en zijn lichaam werd overreden door een vrachtwagen. DIT IS DE MEEST FREAKY DROOM DIE IK OOIT HEB GEHAD. Waarom dromen ik en mijn man dezelfde droom op dezelfde nacht, onthouden deze, en vertellen deze aan mekaar...HELP ONS
Hoi Treindromers.
De trein is een manier om in de droom vooruit te komen. Het staat daarom symbool voor het vooruitkomen in het leven. De reis die we in de droom met een trein maken zou onze eigen levensreis zijn. De gebeurtenissen tijdens de treinrit zijn van groot belang op de uitleg.
Wie in de droom zijn bestemming niet bereikt zal ook in het waakbestaan zijn doel niet bereiken. Dat komt waarschijnlijk omdat we ons met de stroom hebben laten meevoeren, waarbij we al lang niet meer aan de toekomst denken maar leven van dag op dag.
De chauffeur is de persoon waardoor we ons in het leven laten lijden. Hij bepaald onze bestemming en ons lot. Doet hij wat we van hem vragen dan gaan we zonder eigen inspanning recht op ons doel af doet hij niet wat wij willen raken wij in opstand, in opstand tegen ons lot of wat ons drijgt te over komen en slaan we er oplos en soms is dat niet voldoende.
Veel mensen dromen over hun familie, ook zij die nauwelijks nog contact onderhouden met hun familieleden Het is van belang er op te letten of het familielid nog in leven is of al is overleden., doet hij echter niet wat wij van hem vragen dan zouden we beter ons lot in eigen handen kunnen nemen en niet te veel op anderen vertrouwen.
Ook in de droom zit het ongeluk vaak in een klein hoekje. Het dromen over een ongeluk is alleen belangrijk als het geen overeenkomsten vertoont met een herinnering uit het waakbestaan. In dat geval is de droom slechts bedoeld als verwerkingsfase.
Wat kan betekenen dat oude problemen opgedaan in zijn leven de aandacht vragen en verwerkt moeten worden.
Veel mensen dromen over hun familie, ook zij die nauwelijks nog contact onderhouden met hun familieleden. Het is van belang er op te letten of het familielid nog in leven is of al is overleden.
Het huis in de droom is het symbool voor ons eigen lichaam, waarbij de openingen de openingen van ons lichaam kunnen vertegenwoordigen. Het is het huis van de ziel, ons eigen ik.
De vader die we in de droom tegenkomen is vaak de man die ons bij staat met zijn raad of ons wil manen tot discipline.
De motorfiets is bijna hetzelfde uit te leggen als de auto. Het symboliseert het eigen ik dat beheerst moet worden. Daarbij waarschuwt het ons bovendien dat we in het waakbestaan niet te veel psychische energie moeten verbruiken.
De dood die in de droom verschijnt als gedaante of als gebeurtenis kondigt maar zelden de lichamelijke dood aan. meestal verschijnt een dergelijk symbool in onze dromen aan het einde van een bepaalde periode. Ze kan dus het beste gezien worden als een gedaanteverwisseling van onze psyche. Meestal zal het verloop van de droom ons echter wel duidelijk maken dat voor een dergelijke verandering wel het één en ander opgeofferd moet worden.
De uitleg van de vrachtwagen is bijna gelijk aan die van de automobiel (zie aldaar). Toch is de last die we in een vrachtwagen met ons meenemen groter dan de last die we in een automobiel met ons meenemen. Daarom staat de vrachtwagen ook voor de enorme last die we tijdens ons leven met ons meenemen.
Het lijkt wel of in jullie bij dromen veel problemen werkt zijn of nog moet gebeuren die vrachtwagen kan ook betekenen dader een enorme zware last van jullie schouders is genomen, gezien het gewicht van de vrachtwagen.
Zo maar een paar woorden uit jullie droom, wat er staat hoeft niet waar te zijn, maar het kan ook zijn dat er toch bepaalde herkenningen zijn war je wat mee kan doen.
Groeten H@ns.
Beste treindromers,
Het is niet zo raar, hoor, dat je als partners dromen met dezelfde strekking hebt. Jullie kennen elkaar vast heel goed en 's nachts is iedere weerstand tegenover telepathisch contact weg. Jullie dromen zeggen iets over jullie huwelijk. De droom van je man geeft aan dat hij het gevoel heeft op een verkeerd spoor te zitten. Hij heeft de regie uit handen gegeven in jullie relatie (jullie zitten samen in de tram) aan een kracht in hem die jullie allebei in de problemen brengt. Het is een roekeloze kracht. De droom adviseert hem om eens goed te kijken naar wat hij doet in jullie huwelijk en die roekeloze energie uit te schakelen.
Jouw droom begint anders. Dat is ook logisch: in jouw leven sta jij aan het roer, niet je man. Jij maakt de reis met je familie en dat voelt niet goed. Zijn er momenteel familieomstandigheden die passen bij het gevoel dat je in je droom in die stad had? En waar je de steun van je man nodig zou hebben? Want je man is niet bij jouw reis. Hij komt pas opdagen als je al bent aangekomen in die gure stad. Je droom vertelt je wel hoe je man er momenteel mee omgaat en daar komen jullie dromen samen. Hij is helemaal niet met jou bezig, maar met zijn eigen wedstrijd. Je droom geeft aan hoe jij het ervaart dat je man met zijn strijd bezig is: het komt agressief op je over en het maakt je bang. Voor jou is waarschijnlijk het advies van je droom dat je niet moet blijven toekijken hoe je man de strijd voert. Vertel hem wat jij nodig hebt en wat zijn gevecht met je doet. Succes samen.
Droominfo, © 2024