Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

ex

jio
6 jaar geleden

Hallo, ik droomde vandaag dat ik bij mn ex zn moeder thuis was.Mijn ex nam mij mee naar dat huis we waren in de kelder en hadden seks daar.Toen we naar buiten kwammen was die moeder daar en zei zij dit tegen mij: Ja het is beter als je hier niet meer komt wamt je hebt hem heel veel pijn gedaan! Ik zei pardon hij heeft mij hier meegenomen om seks te hebben en daarnaast heeft hij mij dit en dit geflikt. Toen zei ik tegen haar ik kom mijn paraplu ophalen die ik ben vergeten liep zij naar voor, maar het was in de achtertuin. Toen stonden we onder een afdakje en kwam zij de paraplu brengen.Zei ik tegen haar en oohja wat je geflikt had door over mij te roddelen achter mijn rug, hoe durf je!! ik heb altijd alles voor je gedaan en je deed altijd zo lief in mijn gezicht en dan zo schijnheilig. En toen was zij stil en kwam niet uit haar woorden. weet iemand wat dit betekend?

6 jaar geleden
Beheerder

Seks met je ex is waarschijnlijk een poging je met het beeld dat je draagt te verzoenen.
Maar dat gebruik je tegen je moeder. Ondanks dus dat de relatie faalde.
Een regenscherm is iets om je tegen iets te beschermen wat water/tranen/emotie kan zijn.
Je moeder is de criticaster waar alles waarschijnlijk niet goed is wat haar niet zint.
Hij man je mee voor seks maar liet jij je niet graag gebruiken?
Als dat niet zo was zou je immers je moeder die als gezag kan worden aangezien bijvallen.
Maar neen je verdedigt je ex en jezelf.
Seks in de kelder is in het onbewuste of het verleden en ver weggestopt.
Waarom? wel om aan die moeder te ontkomen (die het toch wel te weten komt).
Het is iets heimelijks, iets waar je niet voor uit durft te komen omdat het met schaamte (en schuld) is verbonden.

Ik heb het wel vaker over de 3 "demonen", angst, schuld en schaamte.