Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Zwart witte roofvogel tikt op autoruit

May
6 jaar geleden

Hallo,
Vanochtend vroeg had ik een zeer heldere droom. Kan iemand me helpen met de betekenis ervan?
In de droom kwamen mijn kinderen (zoon en dochter) en ikzelf voor. We zaten op de achterbank van een auto, die geparkeerd stond op een kleine parkeerplaats. Zo één die je ziet in een woonwijk; liggend aan één kant van de straat. De achterbank was vrij van sneeuw, maar tussen achterbank en voorstoelen was een wand van sneeuw die bijna tot aan het dak van de auto reikte. Buiten sneeuwde het een beetje. De autoruiten waren een beetje beslagen. Plots zag ik links van de auto een Amerikaanse zeearend aan komen vliegen. Ik wees de kinderen erop. Even later kwam er rechts van de auto een andere roofvogel aanvliegen. Ik herkende er geen bepaalde soort in. De kop leek het meest op die van een valk, maar de vogel was veel groter, zwart wit van kleur en had een soort uitwaaierende staart. Ik zat bij het rechter achterraam van de auto. De vogel tikte tegen dit raam met zijn snavel, en vloog verder. Dat herhaalde zich. Mijn zoon en dochter stapten uit; mijn zoon wilde de vogel neerschieten. Hij gebruikte een grote harp als boog. Gelukkig schoot hij mis. De vogel kwam weer terug naar het raam aan "mijn" kant en tikte nu een paar keer achter elkaar tegen de ruit, waarbij hij ook oogcontact met de maakte. Daarna werd ik wakker.

6 jaar geleden
Beheerder

Tja je zit dus passief op de achterbank op de tweede rang.
Maar wie bestuurt er eigenlijk de rit?
Tussen jou en de voorstoelen of de bestuurder is een ijskoude muur van liefdeloze afweer.
Ook de ramen zijn beslagen zodat je niet goed ziet wat er om je heen gebeurt.
Dan verschijnt de vogel en tikt tegen het raam.
Dat doet de vogel als beeld van de geest niet zomaar.
Bovendien is de vogel niet aanvallend.
Het gevolg van het tikken is wel dat je uit die auto komt.
Het lijkt erop dat het tikken iets aan je verstand wil brengen van kom er eens uit en kijk om je heen in plaats van daar in te sneeuwen.
Een roofvogel is een hoogvlieger en heeft een zeer scherpe blik en is meestal intelligenter dan zijn prooien.
Daarmee heeft de vogel/de geest ook een goed overzicht.
Maar in plaats van dankbaar te zijn voor de interventie wil je hem nota bene neerschieten.

Daarna weer op dat besneeuwde achterbankje gaan zitten wachten op de volgende ridder?

Rest nog te vermelden dat de valk een van de vele Egyptische goden was. (Ra of zonnegod, opper bewustzijn).

Msy
6 jaar geleden

Dankjewel voor je reactie! Deze maakt de droom al duidelijker.
Graag ga ik in op je vraag over wie er achter het stuur van de auto zat. De auto stond stil, er zat niemand voorin. Het was ook een voor mij onbekende auto, dus wie deze normaal gesproken bestuurt weet ik niet....
Bij het zien van de xwart witte vogel stapte ik zelf overigens niet uit de auto. Mijn zoon deed dat. En ik was erg blij dat hij de vogel niet raakte, omdat ik roofvogels erg bewonder.
Wat me wel opviel was dat mijn zoon met een harp schoot... heeft dat een betekenis?
En dan het zwart witte van de vogel...
Ik ben me er zeer van bewust dat de vogel me een boodschap geeft. Kom naar buiten, uit je schulp waarschijnlijk.

6 jaar geleden
Beheerder

Dat er niemand aan het stuur zit betekent dat jij het stuur van je leven niet in handen neemt.
Wie is die ijskoude die die muur heeft opgericht?
Je bent letterlijk ingesneeuwd of gestagneerd.

Tja de harp en de pijl.
De harp is vaak een beeld van verleiding zoals Cupido op zijn harpje speelt en tegelijk pijlen lanceert.
Het zwart/witte van de geestelijke vogel is niet vreemd want die moet immers tegenstellingen kunnen uitbeelden.
Alle licht heeft zijn schaduw nodig en andersom.

De auto kan gezien worden als een kooi.
Wil je in die ijs-kast blijven zitten of kom je er nog uit?

May
6 jaar geleden

Helder, dankjewel!