Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Spin/regen

Selina
6 jaar geleden

vannacht droomde ik dat ik met een bekende opnhet terras zat in Amsterdam. Zij had pas haar sallon geopend in Amsterdam op een hoek. We zagen aan de lucht dat het keihard ging regenen dus we rende naar de salon om te schuilen, enkele druppels konden we al voelen. Eenmaal in de salon te zijn aangekomen, komt er een man binnen. Hij ziet ee heel netjes uit en in eerste instantie dachten we dat hij een fransman was. Wij wilde ne de deur op slot doen en wisten niet wat we met hem aan moesten. Daarna begon hij te praten dar hij even wilde schuilen voor de regen.

Daarna droomde ik dat er 1 of 2 vrouwen in de salon waren. Het vreemde was dat er een onwijs grote spin op de muur zat, swart met witte strepen. Hij was echt onwijs groot. Nog gekkerder was dat er een kleinere spin (ook zwart met witte strepen) steeds in de reuze spin ging. We vonden het wat griezelig maar bleven er naar kijken. Ik wilde vervolgens naar buiten toe dus ik deed de deur zachtjes open. Hoe meer ik de deur open deed hoe meer de spin ging bewegen en uiteindelijk viel de kleinere spin voor mij en ik rende gillend naar buiten.

Wat zou dit kunnen betekenen? Dankuwel alvast.

6 jaar geleden

Dromen laten beelden in symbolieken zien en dient als verwerking van het gebeuren in je leven. De bekende in je droom staat symbool voor houvast en ondernemen. Je mijdt de regen en daarmee ook de emoties (water=denk aan tranen) die af en toe de kop op steken. Je doet je soms groter voor, dan je in werkelijkheid bent. Een mediterrane man komt binnen, waarbij je geen houding weet te geven. Het is alsof je je moeilijk kan aanpassen aan nieuwe situaties.

De spin wijst naar angsten die je onbewust met je meedraagt. Zwart wit zijn de kleuren van de tegenstellingen. Denk aan Yin en Yang. De spin gaat zich vermenigvuldigen, want een kleinere spin, het mannetje, zit in de buurt. Het mannetje begeeft zich in een moeilijke situatie, want na de paring wordt het mannetje door het vrouwtje verslonden, als hij niet snel genoeg de benen kan nemen. De vrouw(en) staan voor de vrouwelijke energie. Eén staat voor individualiteit en twee voor balans.

6 jaar geleden
Beheerder

De Fransman dacht waarschijnlijk dat hij je wel kon "gebruiken" en deed dus de deur op slot.
Maar het stel aan de muur wijst op groot gevaar.
De man is een beeld van mannelijke eigenschappen.
De spin meestal een negatief animasymbool. (ook moederbeeld)
Spinnen weven webben/intriges en zuigen het leven uit je. (depressie/regen)
Maar in bed gaan liggen met een fransman is ook geen goede optie als vlucht.
Regen staat ook voor vruchtbaarheid.

De dreigende lucht wijst op een stemmingswisseling en "iets dat in de lucht hangt".

Denk aan het "salonprobleem", waarbij de dagelijkse sleur en malaise in een epicuristisch sfeertje wordt geabstraheerd.