Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Mensen vermoorden met een schaar??

Roos.hxx
6 jaar geleden

Hey ik heb ooit gedroomd dat ik in een kamer zat met een tafel en een kast. Uit de kast kwamen verschillende mensen die ik niet kenden die ik moest vermoorden door met de botte kant van een schaar keihard op de bovenkant van hun hoofd te slaan??? Wanneer ik 2x sloeg veranderden ze in zombies en wanneer ik een derde keer sloeg waren ze voorgoed dood. Ik onthoud niet vaak dromen maar wanneer ik het wel onthoud kan ik er helemaal niks van begrijpen. Deze dromen die ik dan heb blijven me dan ook jaren bij.

6 jaar geleden
Beheerder

In dromen gaat niets echt dood.
Dus het doodslaan zal je niet verder helpen, integendeel.
Die elementen die "uit de kast moeten komen" zullen als ze voldoende energie bezitten in een of andere vorm terug keren en in de oppositie gaan of storingen teweeg brengen.

Ook niet echt handig om de botte kant van een schaar te gebruiken.
Waarom een schaar? met een schaar wil je juist dingen scheiden of inkorten, afknippen enz.
De botte kant is dus de onnutte kant van de schaar. Een hamer zou b.v. heel wat effectiever zijn.
Een schaar kan met analyseren of ontleden te maken hebben.
Maar ook met zoiets als het procrustesbed, dus alles afknippen wat je niet zint.
Maar je kunt jezelf nu eenmaal niet op maat knippen want de minder mooie kantjes horen er ook bij.
Een zombie is een ontzield wezen en dus een onbewust gemaakte eigenschap.