Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

opgehangen zonder touw???

gerda
16 jaar geleden

Mijn vader vertelde dat hij een nachtmerrie had gehad afgelopen nacht, over mij...
Hij zag mij in de keuken opgehangen echt met het hoofd scheef maar zonder touw??? Hij probeerde me los te maken maar dat kon natuurlijk niet doordat er niets los te maken viel. Hij zei "ik stond machteloos toe te kijken hoe je daar hing" daarna werd hij helemaal zwetend wakker.
Het vreemde ervan is dat hij in die droom nog jong was en bij zijn moeder woonde, dus ik helemaal nog niet op de wereld was!!
Als ik nou depri was ofzo en daar toe in staat zou zijn om zoiets te doen is het een te verklaren droom, maar ik ben een levensgenieter en ben gelukkig in mijn relatie en met onze kindjes.

Ik zoek hier een verklaring voor en wie kan mij daar bij helpen ... ik vind dit nl echt heel eng

gr. gerda

16 jaar geleden

Beste Gerda,

Het is lastig om een droom te duiden die uit de tweede hand komt. Je geeft jouw verslag - misschien zou je vader andere dingen benadrukken. De droom van je vader gaat niet over jou, dus wees gerust. Het is niet jouw droom, maar een creatie van het onderbewuste van je vader. Hierbij wat losse gedachten bij de droom.
De dood in het algemeen, en zelfmoord in het bijzonder, geven dikwijls aan dat er een fase is afgesloten. Het kan zijn dat zijn eigen rol als vader voorbij is en dat hij het daar best moeilijk mee heeft. Geen idee hoe oud zijn kleinkinderen zijn, maar de komst kleinkinderen veranderen de relatie met je eigen kinderen. Dat er drie generaties in de droom voorkomen, lijkt te wijzen op een verband met de hele familie, misschien met familiepatronen, die je vader nu van zijn moeder, via hemzelf aan zijn dochter (en kleinkinderen) doorgegeven ziet.
Andere mogelijkheid: een dochter in een droom van een man kan symbool staan voor zijn eigen gevoelskant. Als dat zo is, redeneer ik als volgt: dat je vader in zijn droom machteloos toekeek terwijl zijn dochter, zijn gevoelsleven opgehangen was, geeft aan dat hij eens stil zou moeten staan bij zijn emotionele toestand. Zijn er grote veranderingen gaande, of geweest, waar hij zich nu machteloos bij voelt?
Ik besef dat jij waarschijnlijk geen antwoord kunt geven op de vraag over welke aspecten van je vader's leven de droom gaat. Ieder mens creëert zijn eigen symbolen in z'n dromen. Dus wat websites, boeken of therapeuten ook zeggen over een algemene symboliek van elementen van dromen, de eigen associatie bij de beelden uit je onderbewuste komt altijd op de eerste plaats. Hopelijk ben je door dit berichtje wel een beetje gerustgesteld over de vraag of er misschien toch een verdrongen suïcidale kant in je schuilt.

nico
10 jaar geleden

Goede dag ik heb een vraag.
Ik heb een droom gehad dat er iemand in mijn slaapkamer op gehangen was in een wit laken.
Er was geen bloed en kon geen gezicht zien.
maar ik wel graag weten wat dit kan betekenen.
Ik voel wel heel dingen aan in huis.
Merk ook dat er mensen zijn in huis.
Maar zo iets heb ik nog nooit mee gemaakt in een droom.
Ik hoop dat u mijn een verklaring kan geven van mijn droom.
vriendelijk groet

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024