Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Schoen kwijt

Mo
6 jaar geleden

Ik was in een soort studentenhuis waar mijn broer ( hij is dit jaar gescheiden ) een kamer had en een tijdje ging wonen. In mijn droom werd gezegd dat het een " uitwerkplek " was. De inrichting zag eruit alsof er niets veranderd was sinds de vorige bewoners, een gezin, waren vertrokken. Ik was vrij snel helemaal vol en overprikkeld van de nogal drukke inrichting ( voor míjn gevoelige zintuigen in ieder geval ) Ik wilde naar mijn eigen huis gaan om tot mezelf te komen, maar kon mijn rechterschoen niet vinden. Tussen hele rijen met schoenenparen bleef ik wanhopig en emotioneel urenlang zoeken. Ik wist zeker dat mijn schoen verwsisseld was met die van een ander persoon.Uiteindelijk trok ik maar een schoen aan van iemand anders. Toen kwam er een man die toch nog mijn eigen rechterschoen vond. Hij lag ergens hoog bovenop een plank: daardoor had ik hem niet gezien
.Mijn broer had een nieuwe vriendin; zij was verder in-ontwikkeling dan hij en daardoor goed voor hem. Er werd gezegd dat ze hun creatieve kracht moesten gebruiken.
In het echte leven heb ik bijna geen contact met deze broer, daar hij op een andere golflengte zit dan ik en ik heel veel spanning bij hem voel; het is eenrichtingsverkeer.

6 jaar geleden
Beheerder

De rechterschoen is meestal de bewuste kant waarmee je in de wereld staat.
Je broer kan de chaotische of extraverte kant zijn van jezelf.
Zoveel schoenen zoveel standpunten of er zit iemand onder de plak of slof (een hele schoenenwinkel)
De schoen is iemands positie. Je kan pas over iemand oordelen als je in zijn schoenen staat.

Het is bijna of je maar met een been op de grond of in de wereld staat.
Iemand waarmee je niet kunt communiceren is van weinig nut ook al is dat een broer.