Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Zwanger

Vesta
6 jaar geleden

Liep met m'n vriendin door het bos die zwanger was en Het daar zwaar mee had.
Bij een huisje uitgekomen liepen we naar binnen waar ik toen als geintje tegen haar maakte geef die theelepeltjes is terug aan hun. M'n vriendin in huilen uitbarsten en liet merken dat ze iets kwijt wou. Toen ik haar kon gerustellen dat er genoeg mensen waren om te helpen draaide ze zich haar om en stond er een compleet ziekenhuis personeel voor haar klaar. Ze keek me in m'n ogen aan deed haar trui omhoog en haar buik viel naar voren met allemaal schone theelepels en serviesgoed.

6 jaar geleden

Dromen laten beelden in symbolieken zien en dient als verwerking van het gebeuren in je leven. De vriendin is als een spiegel in je droom. De zwangerschap is een teken van iets vruchtbaars dat eraan zit te komen. Nieuwe ideeën of ontwikkelingen.
Een gezegde in Engeland is “silverspoon” (zilveren theelepel) wat betekent geërfde rijkdom. Het kan ook spirituele erfenis betekenen. Met de helm op geboren, luidt hier het spreekwoord. De trui verbergt deze. Maar later komt het verborgen toch naar boven.

6 jaar geleden
Beheerder

Vermoedelijk gaat het om waardevolle lepeltjes want anders steel je die niet. (tafelzilver)
De kleptomane vriendin steelt waardegevoel en energie.
Op ze loopt met een buik vol boze plannen.
Het bevalt haar echter zwaar want de last wordt te groot en het lijkt wel of ze ziek is en zwanger.
Nu kan het op een soort veelvraat wijzen, iemand die zich teveel toe eigent, of materialistisch is ingesteld.
Daarbij nog een dramaqueen want ze veroorzaakt de escalatie zelf en verwacht dan nog hulp bovendien.
Kortom het is iemand die teveel aandacht op zich vestigt.
Dat kan ook iets in jezelf zijn dat als Holle Bolle Gijs dient.

(Op de Bibelebontse berg eten ze met Bibelebontse lepeltjes van de Bibelebontse pap. of iets in die geest.)

Als het ook om het servies gaat of het porselein dan kun je nog denken aan kwetsbare goederen.
Porselein staat meest voor breekbare delicate zaken/dingen. (zoals ook de porseleinwinkel of -kast)