Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

engelen

6 jaar geleden

hallo
ik droomde dat ik voor iemand naar de kringloop winkel moest om te kijken voor engelen beeldjes ik kon er 3 vinden in de kringloop winkel, en ik zat me nog een beetje zorgen te maken om de prijs.

en later in de droom droomde ik over iets wat zich ook in het waakbestaan zo is dat is namelijk, dat ik een bestelling heb van 2 wandkleden waarvan 1 van een elf

wellicht dat hier een verband tussen zit engelen en elfen?

mvg

6 jaar geleden
Beheerder

Er is waarschijnlijk wel een verband met de engelen en de fee.
Maar de fee wordt meer gezien als een paganistisch of animistisch bijgeloof.
De fee vertegenwoordigt een deel van het irrationele gedrag van het onbewuste.
We weten uit de verhalen hoe tegenstrijdig ze kunnen zijn en naast goed ook heel boosaardig kunnen worden.
De engel wordt meer geassocieerd met het goede, maar er bestaan ook machtige, strijdvaardige, of wraakengelen en zelfs oorlogsengelen.
Dus dat paradoxale gedrag vind je in beiden terug.
Engelen zijn net als feeën geestelijk etherische wezens of voorstellingen.
Geen enkele beeld uit het onbewuste kan eenzijdig zijn.

Merkwaardig is dat je de engel in een kringloop winkel vindt (soort rommelmarkt of dump van het onbewuste)
Het gaat hier om verwaarloosde zaken en bovendien voel je weerstand tegen de prijs, alsof een engel niet veel meer waard is dan een plekje op de rommelmarkt. Het gaat immers niet om materiële maar geestelijke waarden.
Het redden van de engel zal zich op termijn lonen.
Zoals ook de fee van waarde kan zijn, maar dat weet je nooit zeker, want die kan weleens heel boos worden als je haar als voetveeg gebruikt.
Als wandkleed echter is het een decoratief uitkijkje op een andere wereld. Zeg maar het magische of misschien wel vliegende tapijt.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 6 jaar geleden door Sheherazade.