Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

zusje

Betty
9 november 2008

De afgelopen week heb ik 2 maal over mijn jongere zusje gedroomd. In het dagelijkse leven hebben we een heel goede band met elkaar. Helaas wonen we een eind uit elkaar en zien we elkaar niet zoveel...
Vanaf jonge leeftijd is het eigenlijk altijd al zo geweest dat de een van de ander al weet dat er iets aan de hand is zonder dat er maar een woord over gezegd is. Dat begint al met een gevoel 's morgens dat er iets niet klopt of dat we heel erg sterk aan lkaar moeten denken.Vaak is het ook zo dat we samen op het zelfde tijdstip ziek zijn of last hebben van dezelfde kwaaltjes. Je kunt wel zeggen dat er sprake is van een soort telepathie tussen ons.
Nu komt mijn zusje in mijn eerste droom bij me en kan geen woord spreken,maar ik zie aan haar lichaamstaal en ogen dat ze me iets heel ergs belangrijks wil vertellen..Dan is de droom afgelopen...
De tweede droom heb ik vannacht gehad.... En daar wordt mijn zusje doodgeschoten door de ex van haar nieuwe vriend. En ik zit onder de tafel verscholen en zie het gebeuren....
In het dagelijks leven heeft ze ook net een relatie met een man en die relatie gaat heel erg goed,behalve dat dat er ook een vervelende ex is die alleen maar leugens vertelt over hun beiden...
Deze laatste droom leek zo echt dat ik zelfs nu er nog helemaal bezig mee ben?
Wat me bij is gebleven van die droom is dat de ex die mijn zusje neerschiet helemaal in het oranje is gekleed en oranje haren heeft???
Ik zou graag willen weten wat dit betekent en wie kan me er meer over vertellen?
Alvast bedankt.....

9 november 2008

Hallo Betty,

Gezien je inleiding lijk je zelf te denken dat je voor je zusje hebt gedroomd. Met jullie band zou dat niet zo raar zijn, maar toch ben ik niet helemaal overtuigd. Je schrijft niet dat jullie telepathie vaker in de vorm van dromen komt. Je droom is in de eerste plaats jouw schepping en zegt dus vooral iets over jou.
Mijn vraag bij je droom was: waarom zit jij bij een probleem van je zusje en de ex van haar vriend? In je droom ben je toeschouwer van het leven van je zus, terwijl haar iets ergs overkomt. Jouw onbewuste creëert in de droom haar dood, en wel een heel gewelddadige dood. Daar maak ik uit op dat iets in jou tegen aspecten van jullie verstandhouding protesteert. Is het misschien zo dat je de problemen van je zus teveel binnen laat komen? Waarom hou jij je bijvoorbeeld bezig met het gedrag van de ex van de vriend van je zusje, terwijl ze zo ver weg woont?
Ik denk dat je in de droom onbewust je zus laat doodgaan, omdat het gezond is voor je om een beetje minder betrokken te zijn. Oranje is helemaal geen negatieve kleur. Het is de kleur van het leven, van de seksualiteit en de creativiteit, kortom, de kleur die je nodig hebt om zelf je leven te scheppen. De ex in je droom is dus eigenlijk iemand die je te hulp schiet, ook al is de uitingsvorm even schrikken. Kortom: probeer je wat meer op jezelf te richten en maak niet alle problemen van je zus tot die van jou. Misschien hoef je je dan niet langer verborgen te houden onder die tafel en word je van toeschouwer ook echt hoofdrolspeler in je dromen.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024