Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

voorspellende droom?

Sbrien
13 november 2008

Hallo allemaal,

Twee dagen geleden lag ik te slapen, en af en toe heb ik wel eens (en waars. wel meer mensen) dat je een HEEL korte droom droomt. Dan is het min of meer een mededeling.
Normaal denk ik hier niet over na en ga ik verder met m'n leven. Soms denk ik: hey! deja-vu! Maar ook dat hebben veel mensen vaker.

In dit geval is het heel raar..
Ik belde met mijn vriend, ik vertelde hem dat ik over hem droomde, maar heel erg kort. Hij kwam in één keer met zijn hoofd in mijn droom, alleen zijn hoofd, alsof het een portret was. Hij zei tegen me: "morgen ga ik in Breda wonen". En dat was mijn droom. Nogal vaag.
Wat hij toen aan de telefoon tegen me zei heeft mij (en hem) aan het denken gezet.
"oh dat is raar, want ik heb me vandaag ingeschreven om in Breda te gaan wonen" (bij zo'n inschrijvingssite ofzoiets).

Mijn vraag nu dus is: hoe kan het, dat ik die nacht droomde over dat hij tegen me zei dat hij in Breda ging wonen, en de dag erna hoor ik dat hij zich daar heeft ingeschreven?
Handig om te weten is dat we het er nooit over hebben gehad. Alleen is het zo dat hij binnenkort wel in Breda (tijdelijk) werk heeft (hij woont er niet, ik ook niet). Zou dit zo'n grote invloed op mij hebben gehad dat ik er over droom, of duidt dit op iets anders?

Ik weet het niet. Daarom deze post.

Ik hoop dat jullie me (serieus) kunnen helpen.

Groetjes!

14 november 2008

Hoi Sbrien,

Je hebt een voorzeggende droom gehad. Dat is niet echt een voorspellende droom - voorspellende dromen gaan over situaties die echt geen raakvlak hebben met de dingen waar je nu mee bezig bent. Voorzeggende dromen hebben dat raakvlak wel. Vergelijk het maar met de situatie dat je met je auto bij de garage komt. Je banden zijn kaal en de garagehouder zegt: binnen een maand heb je een lekke band. De woorden van de garagehouder zijn voorzeggend: op basis van zijn waarneming weet hij dat die banden niet meer lang mee gaan. Zo is het bij jou en je vriend ook gegaan. Vermoedelijk heb je, door de manier waarop je vriend vertelde over zijn nieuwe baan in Breda, onbewust opgepikt dat hij er een grote betekenis aan hechtte. Dat heeft uiteindelijk geleid tot je droom.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024