Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

wapperende was

Greet
14 november 2008

Hallo,

Ik heb eigenlijk wel een grappige droom gehad.
Mijn wasgoed hing te wapperen en te drogen aan de waslijn. Toen ging het erg hard waaien en waaide alles weg. Jurken, rokken, met dessins in kleuren. Ik zie het nog voor me.
Ik was erg boos op mijn wasgoed (?) en riep: terugkomen anders trek ik jullie nooit meer aan....en toen kwam het wasgoed weer terug.

Nou ik ben erg benieuwd wat dit nou betekent!

Groetjes,
Greet

15 november 2008

Hoi Greet.

Wie in de droom de was doet wil zich geestelijk reinigen of zichzelf tegenover zijn medemens beter voordoen. Krijgen we de kleding in de droom niet schoon dan gaan we in het waakbestaan gebukt onder een enorm schuldcomplex of onzekerheid. Gaat de kleding in de droom door het vele wassen stuk dan zijn we in het waakbestaan iets te veel bezig met onze eigen zekerheden. We zouden er goed aan doen onszelf te accepteren zoals we zijn.

De storm is bijna net zo uit te leggen als wind (zie aldaar). De storm is geestelijk te interpreteren. Meestal zal de storm ons meevoeren naar succes. Een storm kan ook onze geest schoonblazen, waarbij we weer helder kunnen denken. Wie het in de droom ziet stormen in een glas water of een ander klein wateroppervlak zou zich in het waakbestaan niet zo druk moeten maken om kleinigheden.

Wat hier staat Greet heeft te maken met je zelf, in roerige tijden heb je je waarschijnlijk niet goed in de hand, zoals boos zijn, maar dat je daar iets aan kan doen blijkt wel uit het feit dan je je zelf ook weer een halt kan toe roepen en dat dat juist meerdere keren nootzakelijk is en dat je dat ook kan.

Misschien kan je er wat mee.

Groeten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024