Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

water

inge2807
16 jaar geleden

Ik droomde vannacht dat ik met mijn gezin met man en 2 kinderen in een hotel was op texel, het was ochtend en ik keek naar buiten en het water stond tot aan de rand van de kamer welke een paar verdiepingen hoog was. Er lagen ook een aantal hele grote boten voor de deur in het water, het waaide flink. Ik zag dat er tape aan de randen van de ramen zat om het tegen te houden maar er kwam een beetje water naar binnen. andere mensen in het hotel hadden dit ook. Ik draaide me om en ging de kinderen wassen die eerst door het hotel gingen rennen en die ik moest zoeken. Toen zette ik ze in bad en mijn oudste dochter deed steeds haar hoofd helemaal onder water, ik zei steeds dat dat gevaarlijk was maar zij lachtte erom, het bad overstroomde helemaal en ik had het gevoel helemaal in het water te staan met de jongste in mn armen. Ik zei tegen mijn man, zullen we straks maar naar ecomare gaan, hij zou nog wel kijken. Ik voelde me in heel de droom vreselijk gestresst en had t gevoel alles alleen te moeten doen. Toen ik weer uit het raam keek was er helemaal geen water meer en waren de boten ook weg...???? Ik snap het niet hoor.

16 jaar geleden

Hallo Inge,

Je droom gaat over je gevoelsleven - je hebt het gevoel dat het water je aan de lippen staat. Je bent bang voor het water, voor alle emoties. Het lijkt met verantwoordelijkheid te maken te hebben, voor je kinderen. Er is een relatie tussen water en je kinderen: jij bent bang voor hun veiligheid, maar zij - wijs als kinderen zijn - lachen je angst weg. Je stress wordt weggewoven door je man. Ecomare - mare betekent 'zee' - gaat opnieuw over de stroom van gevoelens. Maar je man (je mannelijke kant, je ratio) zegt: laten we maar zien hoe het loopt. Ergens in je leven heb je het gevoel er alleen voor te staan en dat geeft angst en paniek bij je. Maar als je nog een keer goed kijkt, blijkt die angst helemaal niet nodig. Net als je kinderen zegt je droom dat je je voor niets zorgen maakt.

inge2807
16 jaar geleden

hallo dromencoach,

bedankt voor de reactie, vind het een hele duidelijke uitleg die ik helemaal kan plaatsen naar hoe ik me de laatste tijd voel!

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024