Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hallo iedereen,
Ik herriner me vanochtend 2 van mijn dromen, de eerste: Mijn moeder is overleden (in het echt niet) heeft dit een speciale betekenis? Tweede droom: Ik was aan het slapen en werd wakker om 15:00 uur vol in de stress want ik moest om 12:30 op werk zijn, als ik mijn telefoon open zie ik dat mijn vriendje me 7 (?) keer heeft gebeld (we zijn pas samen) ik schoot in de stress en moest me snel klaarmaken en proberen de trein halen alles ging heel moeizaam ik had langzame wifi dus ik kon niet snel in de reis app kijken welke trein ik kon pakken. Ik heb mijn baas gebeld dat ik me heb verslapen ze was niet boos. Ondertussen was ik met de familie aan het winkelen de winkel was onderaan de roltrap dus ik ben een aantal keer omhoog en omlaag geweest met de roltrap. Ineens was het avond de tijd ging heel snel en begon het te sneeuwen buiten alles was ineens wit terwijl het hier nog helemaal geen tijd voor was! Hierna werd ik wakker kan iemand mij helpen deze vage droom te ontcijferen vooral het stuk waarin mijn vriend me 7 keer gebeld heeft, voornamelijk de getalen in deze droom!
Dromen laten beelden in symbolieken zien en dient als verwerking van het gebeuren in je leven. Je moeder die in je droom overlijdt, betekent het loslaten van het oude nest. Je mag zelfstandiger je levensloop bewandelen.
De droom is wel één droom, maar je hopt van het ene naar het andere moment. In dat fragment heb je niet alles onder controle. Dit zegt iets over hoe je bent. Je wilt precies weten hoe alles in zijn werk gaat om alles onder controle te houden. Je mag je perfectionist noemen. Soms wil je van alles af en wil je geen verplichtingen meer. Het is een waarschuwing om toch af en toe gewoon een vrije dag te nemen om bij te komen om ziek zijn te voorkomen. De avond is het onbewuste, omdat het dan donker is. De roltrap helpt je makkelijk te verplaatsen. Je mag vaker om hulp vragen. Sneeuw in je droom vertegenwoordigt remmingen, verdrongen emoties. De sneeuw (bevroren water) houdt de emotie vast. Water staat symbool voor emotie.
Beheerder |
Het moederbeeld is het verzorgende element.
Dat ze overleden lijkt kan op vrees voor verlies wijzen.
Maar ook op zelfstandig willen worden zonder haar bemoeienis.
Te laat komen is vaak kansen missen. Je miste ook meerdere keren dat telefoontje van je vriend.
Het lijkt wel of er een onbewuste weerstand tegen hem bestaat.
Zoals je ook geen zin hebt in je werk. Liever op bed blijven liggen?
Sneeuw is gebrek aan warmte of liefde, het is bevroren leven.
De roltrap lijkt een tredmolen. De sleur van het bestaan?
7 is een veel voorkomend getal. 7 dagen van de week, 7 planeten, zevensprong, 7 dwergen, zevenslaper, 7 mijlslaarzen, de 7 hemelen enz. 7 is dus een soort heelheid.
7 is de som van 3 en 4, mannelijk - vrouwelijk
Bedankt voor de reacties! Laatste tijd zit ik inderdaad met een paar vragen rondom mijn gevoelens tegen over mijn vriendje enig idee wat deze onbewuste weerstand betekend? Voor de rest klopt alles zo wel een beetje van beide reacties ik kan me hier echt in terug vinden!
Beheerder |
Je laat je vriendje 7 keer vergeefs bellen.
Dat zegt op zich al genoeg.
Je hebt er gewoon geen zin in anders zou je eropaf zijn gevlogen.
Het onbewuste registreert veel meer dan het bewustzijn.
Wellicht heb je al eerdere signalen opgepikt die je tegenstaan.
Eens droomde ik dat een zeer mooie jongedame die ik werkelijk kende, haar peuk op de vloerbedekking uittrapte.
Dat is natuurlijk heel ongemanierd. Vooral bij een ander (haar vriendje).
Ik was geschokt want dat had ik van haar zeker niet verwacht.
Later in de realiteit heb ik gezien dat ze dat inderdaad deed.
Ze werd door haar vriendje zeer verwend.
Maar met dezelfde achteloosheid verliet zij hem op een dag.
Schoonheid zonder hart is niets dan een beeld dat wordt vereerd.
1 keer bewerkt. De laatste keer was 6 jaar geleden door Sheherazade.