Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Dromen over wesp

Lous
6 jaar geleden

Hoi ik droomde dat ik een kamer binnen kwam en daar waren alleen maar wespen aan het vliegen, dus ik had wespen spray gespoten en al die wespen gingen dood en vielen naar benede behalve een, en die leek mij te achtervolgen en hij sprak ook tegen mij hij zei: mij kan je niet dood maken met dat.. En hij wilde me prikken en ik had em met mn hand stevig vast gepakt en uitelkaar halen, want rn stem zei trek hem los, trek hem los trek hem los en doen viel dat eerste deel van em uitelkaar maar de 2de deel vloog zo naar benede en wilde onder mijn rokje komen in mn vagina, maar helaas pecht voor hem ik 2as ongesteld en had een tampon aan. weet iemand wat deze droom betekend

6 jaar geleden
Beheerder

De wesp is hier een fallisch symbool.
De bekende steek , of die nu van een pijltje van Cupido is de naald van Doornroosje het sleuteltje van Blauwbaard enz. Het gaat om de penetratie.
De wesp is terecht boos omdat je het volkje hebt uitgeroeid en de wesp zelf ook wilt doden.
De plaag staat voor irritaties. Je wilt hem uit elkaar trekken en het bovenlichaam van het onderlichaam scheiden.
Dat kun je wellicht zien als van het geslacht ontdoen of de lage lusten (castratie). Of analyseren.
Een en ander zal zeker met seksualiteit te maken hebben.
Je bent ongesteld dat kan ook wijzen op een bloeding door ontmaagding die met verband afgedekt is.
Een smerig zaakje dus. De steek is een agressieve handeling.
Ongesteldheid kan betekenen dat er iets onaangenaams wordt afgevloeid of afgewerkt, of verwerkt.
Iets waarbij je je beroerd voelt.
De tampon is in feite een symbolische transformatie van de wespensteek.
Het is niet moeilijk hier een fallisch attribuut in te zien.
Er is geen genot maar pijn en naar voelen over waarschijnlijk een onaangename gebeurtenis die boven komt.
In dromen kun je niets echt doden, het zal altijd in een of andere vorm terugkeren.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 6 jaar geleden door Sheherazade.